Display-uri interactive în universități și biserici: studii de caz
Integrarea soluțiilor de digital signage în mediul educațional este un pas important în procesul de comunicare dintre profesori și studenți. Comunicarea joacă un rol cheie și în interiorul unei comunități religioase. Două proiecte recente realizate de iTotem evidențiază modul în care display-urile interactive ajută procesul educațional, pe de o parte, și pune în valoare istoria unui lăcaș de cult, pe de altă parte.
iTotem susține educația și donează display-uri interactive unei facultăți din București
Experiența studenților este cu mult îmbogățită odată cu accesul la mijloace avansate de transmitere a unei informații. La rândul ei, punerea în practică a ideilor este favorizată, realizarea unui proiect fiind mai uşoară şi chiar mai atrăgătoare atunci când instrumentele de lucru sunt soluţiile de tehnologie digitală.
În acest context, susținerea implementării semnalizării digitale este esențială pentru o dezvoltare sănătoasă a mediului educațional, drept care, iTotem a donat recent Facultății de geografie din București două display-uri interactive profesionale.
Pe lângă scopul practic al display-urilor – afişarea electronică a informaţiilor din cadrul unei prezentări, într-o sală de curs sau laborator, şi facilitarea realizării proiectelor – pachetul de produse donate se aliniază şi procesului de renovare prin care trece în prezent Facultatea.
Cum îi ajută concret pe studenţi şi profesori cele două display-uri interactive profesionale?
Iluminarea înaltă oferă o vizibilitate bună (necesară în cazul unei vizualizări de la distanţă), iar ecranul dotat cu funcţia touchscreen permite interacţiunea cu aplicaţiile dezvoltate de studenţi (hărţi interactive) şi face prezentările mai prietenoase. Mai mult, display-urile au şi un sistem mini PC Android cu WiFi pentru a putea fi folosite şi fără o sursă externă de prezentare (PC, laptop). Un alt punct forte este reprezentat de numeroasele surse de intrare video, fapt ce face posibil conectarea mai multor persoane pentru a prezenta o lucrare. Preţul estimativ al display-urilor donate este de 2500 de euro.
Afişajul digital inclus în mediul universitar nu se limitează doar la susţinerea sau realizarea unui proiect ori la prezentarea unor informaţii, de tipul cursurilor susţinute de profesori. Pentru că la baza acestei tehnologii stă, în esenţă, comunicarea, ea poate fi adaptată la mult mai multe contexte.
Iată o listă cu idei de implementare în interiorul campusurilor universitare pentru un conţinut cât mai personalizat şi mai potrivit acestui mediu:
• indicarea traseului prin hărţi interactive (corpuri de clădiri, săli de cursuri, bibliotecă etc.);
• întâmpinarea studenţilor din anul I cu mesaje care să-i familiarizeze cu noul statut;
• afişarea evenimentelor importante, fie ele academice (susţinerea unui curs de către un profesor invitat/ scriitor/ altă personalitate), fie non-academice (baluri, concerte, spectacole etc.);
• anunţarea ofertelor din cafenele sau cantine.
Display-urile interactive ajută bisericile să își promoveze valoarea istorică
Există multe moduri de a facilita comunicarea cu membrii unei comunităţi religioase, dar şi cu potenţialii turişti, cei care doresc să viziteze un lăcaş de cult şi să afle informaţii despre locul respectiv. Semnalizarea digitală este unul dintre aceste moduri, iar recentul proiect implementat de echipa ITOTEM dovedeşte încă o dată versatilitatea soluţiilor de digital signage, faptul că nu există restricţii privind domeniul de implementare.
Informația dinamizată are un impact mai puternic
Conţinut elocvent, interacţiune, vizibilitate, accesabilitate şi posibilitatea de a actualiza fluxul de informaţii în funcţie de moment, sărbătoare sau eveniment care urmează să aibă loc în comunitatea religioasă respectivă – iată principalele criterii care au stat la baza integrării unui display într-una din bisericile reformate din Bucureşti. Spre deosebire de panourile statice, informaţia dinamizată, fluidizată, are un impact mai puternic, fiind prin urmare şi mai uşor de reţinut. Iar posibilitatea de a actualiza conţinutul în orice moment îi creşte automat eficienţa.
Personalizare prin integrarea unui senzor de mişcare
Pentru a pune în practică proiectul, echipa ITOTEM a folosit un display BenQ cu touch screen, căruia i-au fost adăugate anumite funcţii, conform cerinţelor şi caracteristicilor proiectului. În modul stand by, pe ecran sunt afişate fie un clip, fie mai multe imagini din comunitate. Montarea unui senzor de mişcare a transformat display-ul într-o experienţă interactivă: în clipa în care se apropie o persoană de ecran, din modul de afişare imagini/ clip trece în modul de afişare a unei pagini web, primul lucru afişat fiind o interfaţă din care se poate alege limba (în cazul de faţă, română, maghiară sau engleză). După ce se alege limba, se deschide site-ul bisericii. Limba engleză este o opţiune pentru turiştii care vizitează acest loc şi vor să afle mai multe despre el.
Avantaj-forte: actualizarea conţinutului cu documente de arhivă, originale, despre istoria bisericii
Posibilitatea de a actualiza sau de a completa conţinutul în orice moment (şi de la distanţă) duce comunicarea cu membrii comunităţii religioase sau cu simplii vizitatori la un alt nivel. Folosindu-se acelaşi modul touch, în curând, va fi implementat un catalog răsfoibil (în format digital, desigur), prin care auditoriul va avea acces la informaţii rare despre istoria locului. Iată cum conţinutul de arhivă devine accesibil şi generaţiilor mai tinere datorită formatului prietenos pe care îl propun soluţiile de digital signage!
Display-urile pot fi personalizate în nenumărate alte feluri, indiferent că e vorba de conţinut, soft sau design. Se adaptează caracteristicilor unui spaţiu şi în egală măsură domeniului în care sunt integrate. Dacă vrei să afli mai multe, te așteptăm să povestim în showroom-ul nostru!