Elis Pavaje a depășit provocările anului 2017 și a închis pe plus
Pe o piață a construcțiilor în scădere și plină de imprevizibil, producătorul român a reușit să depășească ușor vânzările anului 2016 și să își consolideze poziția de lider al pieței de pavele, borduri și alte produse din beton vibropresat din România. Valoarea cifrei de afaceri Elis Pavaje pentru 2017 a fost de 36 milioane de euro.
„Anul 2017 a fost pentru noi un an de dezvoltare, prin deschiderea noii unități de producție în Moldova și exinderea gamei pe produse premium. Anul trecut au fost lansate 16 produse cu destinații diferite: pavele, borduri și mic mobilier pentru grădină realizat din pavele. Vânzările companiei au fost susținute de sectorul privat, pe fondul scăderii volumului construcțiilor din sectorul public și al lucrărilor de infrastructură. În aceste condiții, ne bucurăm că deciziile de schimbare a strategiei de vanzări au dat roade”, a declarat Emil Goța, directorul general Elis Pavaje. „Pentru 2018 suntem optimiști că vom crește și în zona lucrărilor de anvergură din sectorul public, date fiind declarațiile recente ale autorităților centrale privind continuarea lucrărilor de infrastructură.” a completat acesta.
Numărul mare de clienți din sectorul privat a venit și în contextul în care piața imobiliară a înregistrat o dezvoltare semnificativă în 2017: o creștere de 70 % pe segmentul construcțiilor rezidențiale comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, conform datelor Institutului Național de Statistică.
Produsele premium, atât pavelele, cât și produsele pentru grădină, sunt preferate din ce în ce mai mult de consumatorii români, înregistrând o creștere în vânzări cu aproape 60% față de 2016. Această evoluție este consecința interesului crescut al clienților finali, proprietari de case, vile, pensiuni, sedii de firmă, care aleg pe criterii estetice și calitative, precum și a implementării strategiilor de promovare a acestor produse.
Obiectivele managementului vizează poziția de lider de piață pe termen lung, prin urmare excelența în operațiuni reprezintă un deziderat. Aproape 13 milioane euro au fost investite în 2017 pentru construirea celei de-a treia unități de producție la Secuienii Noi, jud. Neamț, dezvoltarea bazei logistice prin achiziționarea de noi mașini și utilaje de transport marfă și pentru relansarea showroom-ului de la Stoenești, jud. Prahova.
Fabrica din Moldova a fost pentru Elis Pavaje pasul necesar în dezvoltarea companiei, pentru a putea răspunde cu promptitudine solicitărilor clienților. “Vindeam tot ce produceam, iar cererea era mai mare decât puteam livra. Prin deschiderea celei de-a treia unități am crescut capacitatea de producție la 15.000 mp de pavele / zi, iar livrarea produselor se efectuează acum la termene mult reduse. Venim astfel în întâmpinarea clienților persoane fizice, cu lucrări de mici dimensiuni, cât și a dezvoltatorilor de ansambluri rezidențiale din zona Moldovei, cu prețuri competitive pentru această zonă a țării”, a explicat Vasile Goța, director executiv Elis Pavaje.
Un alt pas important în dezvoltarea strategică a campaniei îl reprezintă extinderea serviciilor pe lucrări complexe de infrastructură, realizate de divizia de montaj. Pentru asigurarea în bune condiții a acestor servicii, în 2017 s-au achiziționat o stație de asfalt în Oarda, jud Alba, și un utilaj performant pentru turnarea mixturii asfaltice.
Pentru 2018, bugetul de investiții al companiei se ridică la aproximativ 6 milioane de euro și va fi alocat pentru retehnologizarea unor linii de producție, acțiuni de marketing și investiții în formarea și dezvoltarea profesională a personalului companiei.