Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Grupul TeraPlast: creștere organică de 32% a profitabilității și de 20% a cifrei de afaceri în primul trimestru

Grupul TeraPlast, cel mai mare producător român de materiale de construcții, a înregistrat o creștere de 32% a EBITDA în T1-2020 versus T1-2019, până la 17,4 milioane de lei, în pofida crizei declanșate în luna martie de apariția noului coronavirus. Cifra de afaceri a Grupului a avansat cu 20%, în aceeași perioadă, până la 208,9 milioane de lei. Principalele motoare de creștere au fost TeraPlast SA și TeraSteel Serbia.
Grupul TeraPlast creștere organică de 32% a profitabilității și de 20% a cifrei de afaceri în

„În 2019 Grupul nostru a implementat proiecte ample de investiții, în valoare de aproape 100 milioane de lei. În primul trimestru din 2020 ne-am concentrat pe aducerea în parametri normali de funcționare a acestor investiții care pun bazele dezvoltării Grupului din următorii ani. În pofida contextului dificil în care ne aflăm începând cu utima lună din T1, ne-am păstrat o marjă de profitabilitate echilibrată la nivel de Grup și chiar am performat în unele zone. Fabricile noastre sunt operaționale și ne adaptăm condițiilor actuale.

Este prematur în acest moment să estimăm impactul pe care îl va avea asupra businessului criza economică ce va urma, însă avansul pe care îl înregistrăm după primul trimestru ne indică o posibilă închidere a anului 2020 la un nivel similar cu cel din 2019”, a declarat Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.

Cea mai bună evoluție în trimestrul 1 din 2020 a avut-o TeraPlast, a cărei cifră de afaceri a crescut cu 28% an/an, pe fondul evoluției lucrărilor de infrastructură. Totodată, compania a generat 72% din EBITDA Grupului și a marcat cea mai bună marjă de profitabilitate, de 14,3%, datorită eficientizărilor operaționale.

Businessul TeraSteel a înregistrat o EBITDA de 5,9 milioane de lei, în creștere ușoară față de perioada similară a anului trecut, și un avans al cifrei de afaceri de 24% față de trimestrul 1 din 2019. În continuare motorul creșterii acestui business este fabrica din Serbia, având în vedere că în România compania utiliza deja întreaga capacitate de producție. TeraSteel este unul dintre cei mai importanți producători de panouri termoizolante, structuri zincate ușoare și hale la cheie din Europa Centrală și de Est, iar produsele sale ajung în 25 de țări europene.

Wetterbest și TeraGlass au înregistrat creșteri moderate ale cifrei de afaceri, față de trimestrul 1 din 2019, din cauza scăderii vânzărilor în luna martie. Aceste companii au fost cele mai afectate de blocajul cauzat de criza sanitară, sistemele complete pentru acoperișuri, ferestrele și ușile fiind produse care se adresează consumatorilor finali. Profitabilitatea celor două companii a fost erodată ca urmare a cheltuielilor adiționale cu punerea în funcțiune a investițiilor finalizate anul trecut.

De asemenea, structura de personal a fost dimensionată pentru a susține creșterea bugetată pentru 2020. În contextul actual, ambele societăți au luat măsuri de redimensionare a costurilor cu personalul și sprijin pentru angajați.

Wetterbest este unul dintre liderii pieței de sisteme pentru acoperișuri din România. În luna martie, compania a inaugurat o nouă unitate de producție în Băicoi, în urma unei investiții de 44,5 milioane de lei.

TeraGlass deține portofoliul de ferestre și uși al Grupului TeraPlast. În 2019, compania a implementat un amplu proiect de investiții în valoare de 17,7 milioane lei pentru extinderea capacității de producție.

Grupul TeraPlast a implementat încă de la începutul lunii martie măsuri de protecție a businessurilor și a angajaților în contextul răspândirii COVID-19. Pe lângă măsurile de igienă strictă și procedurile speciale de interacțiune, Comisia de Analiză a Grupului a întocmit 10 scenarii de acțiune în funcție de evoluția posibilă a situației actuale. Scenariile includ măsuri de optimizare a activității în zonele în care se înregistrează scăderi ale comenzilor, de prevenție și gestionare optimă a riscurilor de credit, dar și reducerea costurilor fixe.

În același timp, Grupul continuă să evalueze oportunități de afaceri care pot apărea în acest context economic, pentru a asigura o creștere sustenabilă pe termen mediu a Grupului TeraPlast.

Totodată, managementul Grupului și-a redus temporar salariile în proporții cuprinse între 25% și 50%.

Grupul TeraPlast creștere organică de 32% a profitabilității și de 20% a cifrei de afaceri în
Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast
Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva
Articol scris de
TeraPlast
Pentru noi, confidențialitatea dvs. este importantă
Portalul spatiulconstruit.ro folosește cookies pentru a asigura funcționalitatea și securitatea site-ului, pentru a personaliza conținutul și modul de interacțiune, pentru a oferi facilități de social media și pentru a analiza modul în care este utilizat site-ul. Aceste cookies sunt stocate și prelucrate, de către noi sau partenerii noștri în conformitate cu toate reglementările în vigoare și toate standardele de confidențialitate și securitate actuale.

Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dumneavoastră cu caracter personal să nu necesite consimțământul dumneavoastră, dar vă puteți exprima acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus utilizând butonul SUNT DE ACORD de mai jos.

Navigând în continuare, vă exprimați acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor.

Mai multe detalii despre politica noastră de confidențialitate aflați aici: https://www.spatiulconstruit.ro/politica-de-confidentialitate.