In primele noua luni din 2015, Cemacon a depasit cifra de afaceri neta pe intreg anul 2014
- Crestere cu 17% a vanzarilor nete la 9 luni
- Profit operational (EBITDA-R) in crestere cu 24%
- Profit net de 15,97 milioane de lei
In perioada ianuarie - septembrie 2015, Cemacon, al doilea mare producator de blocuri ceramice din Romania, a depasit cu un milion de lei cifra de afaceri neta pe intreg anul 2014. Totodata, Cemacon a inregistrat o crestere cu 17% a vanzarilor nete si un profit operational in crestere cu 24%.
Cemacon a incheiat primele trei trimestre din 2015 cu o crestere de 17% a cifrei de afaceri nete, bazata, in principal, pe cresterea vanzarii de caramida, depasind astfel pragul de 56 milioane lei la noua luni. Pe fondul performantei operationale si al reflectarii contabile a restructurarii creditelor, CEMACON a incheiat primele noua luni cu un profit net de 15,97 milioane lei.
“Rezultatele comerciale si financiare sunt semnificative; dupa primele noua luni, am depasit cifra de afaceri neta pe intreg anul 2014. Redeschiderea facilitatii de productie de la Zalau ne-a permis sa crestem volumele totale vandute, insa cea mai mare reusita este faptul ca avem o crestere valorica ce excede cresterea cantitativa, prin imbunatatirea pretului mediu de vanzare. Eforturile de imbunatatire si optimizare a portofoliului EVOCERAMIC, cresterea exponentiala a notorietatii Cemacon, impreuna cu strategiile comerciale inovatoare, ne-au facilitat o pozitionare de pret superioara, chiar daca in piata nivelul preturilor este inca redus. Avem, astfel, certitudinea ca profitul operational va creste in 2015 comparativ cu 2014”, a declarat Liviu Stoleru, Director General si Presedinte al Consiliului de Administratie Cemacon.
Cresterea vanzarilor a fost posibila datorita cantitatilor suplimentare obtinute prin reoperarea fabricii Cemacon de la Zalau, care a determinat cresterea capacitatii totale de productie cu 30%. Fabrica de la Recea, cea mai noua si moderna fabrica de profil din Romania, inaugurata in 2010, a functionat la capacitate maxima si costuri competitive. In al treilea trimestru, a continuat imbunatatirea nivelului marjelor de vanzare odata cu consolidarea pozitionarii premium a produselor EVOCERAMIC, cel mai performant portofoliu de produse de pe piata. Și vanzarea de buiandrugi ceramici a crescut in 2015 si a contribuit la atingerea nivelului de 56 milioane de lei al cifrei de afaceri nete.
2015 este anul in care s-a finalizat restructurarea Cemacon, un model de succes de restructurare financiara si operationala a unei companii din Romania.
“Definitorie pentru evolutia Cemacon in 2015 este finalizarea restructurarii companiei. Suntem mandri ca deciziile si riscurile calculate pe care ni le-am asumat ne-au ajutat sa devenim un exemplu de succes pentru mediul de business din Romania, un caz de best-practice de turnaround. Nu in ultimul rand, am reusit sa implementam si sa ne atingem toate obiectivele asumate in fata actionarilor si a bancii creditoare”, a precizat Liviu Stoleru.
Obiectivele Cemacon pentru 2015 includ consolidarea si dezvoltarea afacerii, prin cresterea cifrei de afaceri cu 35% fata de anul anterior si un nivel al profitului operational de minim 17%, atingerea unei cote de piata nationale de 18% si cresterea atractivitatii companiei in randul investitorilor prin obtinerea de profit net la sfarsitul anului.
Despre CEMACON
CEMACON SA este al doilea mare producator de sisteme de zidarii ceramice din Romania si unul dintre liderii pietei din Transilvania. Compania opereaza cea mai moderna si mai mare capacitate de productie din Romania cu produse de calitate premium obtinute la costuri de productie foarte competitive.
CEMACON SA este companie listata la Bursa de Valori Bucuresti si detinuta, preponderent, de actionari institutionali, fonduri de investitii romanesti si straine; managementul companiei este unul profesionist, independent si cu puternica expertiza de sector.