Linia de metrou M4 din Budapesta - o noua ruta in capitala Ungariei
Budapesta se poate mandri cu a 2-a cea mai veche linie de metrou din Europa, linia M1 datand din anul 1896. Ideea de a construi cea de a 4-a magistrala de metrou a pornit inca din ani `70. De atunci, in desfasurarea proiectului au intervenit tot felul de probleme, incluzand si prezenta unor izvoare de apa de-a lungul traseului.
Mapei a colaborat cu proiectantii si constructorii care au lucrat la impermeabilizari, structura tunelurilor, placari ceramice sau mozaic si tratarea pardoselilor cu rasini epoxidice.
In tuneluri, repararea si monolitizarea fisurilor a fost realizata cu EPORIP – o rasina epoxidica bicomponenta.
Ulterior, suprafetele au fost tratate cu un strat de MAPEGROUT THIXOTROPIC - un mortar monocomponent fibro-ranforsat pentru repararea structurilor din beton.
Mozaicul a fost pus in opera folosind KERAFLEX MAXI S1 - un adeziv flexibil pe baza de ciment, fara alunecare pe verticala.
Un alt adeziv folosit a fost ELASTORAPID - un adeziv bicomponent pe baza de ciment, foarte deformabil, cu timp deschis extins si priza rapida, fara alunecare pe verticala.
ELASTORAPID este recomandat pentru lipirea placilor ceramice absorbante sau neabsorbante si placi din piatra naturala de orice dimensiune.
In unele statii, montarea placilor ceramice s-a realizat cu ADESILEX P9 – adeziv pe baza de ciment fara alunecare pe verticala, cu timp deschis extins, pentru montarea placilor de gresie portelanata sau din piatra naturala, la interior si exterior.
Chituirea rosturilor s-a facut cu KERACOLOR FF – chit de rosturi pe baza de ciment, hidrofobizat, cu efect de respindere a apei DropEffect.
Pentru sigilarea rosturilor s-a folosit MAPESIL AC - etansant siliconic monocomponent acetic, fara solventi rezistent la mucegai (tehnologie BioBlock).
MAPESIL AC este recomandat pentru etansarea rosturilor elastice la placaje ceramice cu gresie, faianta, klinker, cu alungire maxima de 25% din dimensiunea initiala a rostului.