O mașină electrică germană care se alimentează direct de la soare, în timp ce o conduci
Masina are o autonomie de 250 de kilometri cu bateria complet incarcata, iar cele 330 de celule solare integrate pe plafon si pe laterale ii asigura necesarul de energie pentru inca 30 de kilometri (daca panourile s-au incarcat de la soare timp de aproximativ opt ore).
Proiectul le apartine lui Laurin Hahn si Jona Christians, care, impreuna cu Navina Pernsteiner, au infiintat in 2016 Sono Motors.
“Nu este o masina solara pe care o poti conduce doar atunci in zilele insorite, ci este o masina electrica care se reincarca singura. Imaginati-va o masina cu motor cu combustie interna si un tip care iti incarca in fiecare zi rezervorul cu cativa litri, pe gratis”, spune Hahn.
In Germania o masina parcurge in medie doar 22 de kilometri pe zi, spun cei de la Sono Motors, astfel incat energia solara produsa de masina ar trebui sa fie suficienta, vara cel putin. Bateria poate fi incarcata si clasic, de la priza.
Sion dispune de scaun cu incalzire, de aer conditionat, de un sistem de purificare a aerului cu lichen, precum si de un sistemul infotainment/
De ce nu exista deja mai multe masini alimentate cu cu energie solara pe strazi?
Timo Moller, seful Centrului McKinsey Center pentru Mobilitatea Viitorului, remarca doua mari impedimente.
In primul rand, cantitatea de energie produsa de instalatia de pe masina este relativ mica. In plus, conditiile meteorologice nu vor fi mereu cele ideale - norii, cerul plumburiu de iarna si recurenta noapte inseamna mai putin energie gratuita pentru masina.
Este vorba, apoi, de relativa fragilitate a panourilor solare, care se pot sparge sau deteriora cu usurinta.
Solutia cu care au venit cei de la Sono Motors a fost sa creeze propriile panouri solare, cu o rata a conversiei de 24% - mai ridicata decat cea a panourilor clasice instalate pe acoperisurile caselor.
Nu este prima companie cu o astfel de initiativa. Pe un principiu similar functioneaza si modelul Prius Prime de la Toyota, care este disponibuil insa doar in Japonia. De asemenea, Audi lucreaza la integrarea unor celule solare foarte subtiri in plafoanele panoramice ale masinilor sale, in timp ce alte companii au folosit astfel de sisteme pentru a alimenta aparatul de aer conditionat din vehicul.
Totusi, sustin reprezentantii, Sono Motors, va fi prima data cand o astfel de masina se va adresa publicului larg.
Compania intentioneaza sa construiasca 200.000 de vehicule in urmatorii opt ani. Un plan ambitios, tinand cont de faptul ca Nissan Leaf, cel mai bine vandut vehicul electric de pe piata, nu a vandut decat 300.000 de modele de la lansare, in 2011, remarca Quartz.
Foto: Sono Motors