Piloni importanți pentru reputația brandului în mediul online de astăzi!
Reputația este totul. Mai ales în era digitala de astazi, când reputațiile pot fi ușor construite și distruse în doar câteva minute.
Pentru un bun management al reputatiei brandului pe care il reprezentati am adunat cele mai importante sfaturi despre gestionarea reputației mărcii astfel incat sa cresteti sau sa imbunatatiti reputatia.
De ce este reputația mărcii (brandului) atât de importantă pentru companii?
Reputația este puterea care conduce la dezvoltarea afacerii. O imagine atent construită necesită atenție și își eclipsează concurenții. Dar, odată cu fluxul masiv de informații online, cum vă puteți asigura că afacerea dvs. primește atenția pe care o merită?
Totul începe cu primul pas de marketing: conștientizarea!
Acesta este momentul în care clienții sau potențialii clienti învață pentru prima dată despre compania dvs și ofertele acesteia.
Conștientizarea poate include următoarele:
- Poziția companiei dumneavoastră pe piață.
- Recenziile clienților.
- Politicile dumneavoastră de responsabilitate social.
Tendințe.
Pe piața extrem de competitivă actuală, prima interacțiune contează. Clienții vor decide dacă vor continua pe baza acelor câteva momente prețioase.
Ce înseamnă managementul reputației mărcii pentru B2B, în special?
Managementul reputației mărcii nu este doar pentru companiile B2C. Brandurile B2B trebuie adesea să aibă sisteme de management al reputației .
Recenziile proaste sau informațiile incomplete pot conta. Gestionarea reputației dumneavoastră se află în centrul succesului în afaceri. Nu se întâmplă cu nicio companie accidental sau de la sine. Necesită multă muncă și o strategie solidă cu privire la reputația brandului.
Ce canale poate folosi compania mea pentru gestionarea reputației online?
Iata o lista cu principalele locatii online de astazi:
Rețelele de socializare:
Doar pentru că X sau Y companii ar putea să nu permită oficial angajaților lor să folosească rețelele sociale la locul de muncă, nu înseamnă că astfel de canale nu îi influențează pe factorii de decizie. Crearea unei voci și imagini distinctive a companiei, a reclamelor și a adepților dvs. - AKA clienți potențiali - vă ajută să vă consolidați imaginea mărcii și să creșteți gradul de conștientizare. Instrumentele de monitorizare socială pot ajuta la urmărirea eficacității campaniilor și la stabilirea profilului utilizatorilor.
Conținut web bine optimizat:
Un site web optimizat este cheia pentru a vă asigura că obțineți traficul dorit și de care aveți nevoie. Nu are niciun rost să pozitionam websiteul pentru cautari precum pantofii de damă atunci când vrei să fii lider în servicii de proiectare, executie sau material de constructii. Este important ca toate cuvintele cheie și strategia SEO să susțină brandul si activitatea specifica acestuia pentru a ajuta la pozitionarea in topul preferintelor utilizatorilor online.
Conținut de informare:
Colaborarea cu alte mărci șau parteneri vă poate îmbunătăți reputația și încrederea. Afișati brandul cu parteneri de încredere. Dar, ca întotdeauna, verificați mai întâi reputația lor online.
Recenziile clienților:
Recenziile autentice creează încredere, ceea ce duce la vânzări. Peste 92% dintre cumpărători spun că recenziile de încredere sunt un factor care îi determină să facă o achiziție. Răspunsul rapid la recenziile pozitive și negative arată că ești activ și interesat de parerea clienților și de satisfacția acestora.
Canale de comunicare dedicate.
Afacerile sunt o lume într-o mișcare rapidă si continua, iar clienții si potentialii clienti. doresc rezultate — și rapid.
Canalele de comunicare dedicate sunt printre cele mai eficiente deoarece formeaza o punte de legatura directa intre brandul dvs si o audienta bine rafinata fiind astfel o parte integrantă a strategiilor online.
Provocările managementului online pentru reputația mărcii:
Multe companii admit că managementul reputației online este călcâiul lui Ahile. Este consumator de timp, necesită efort și implică multe ipoteze.
De aceea, adesea se opteaza pentru softwuri automate de gestionare a reputației online sau agentii media sau digitale dedicate fiecarui brand. Astfel de instrumente optimizează managementul reputației brandului, permit să monitorizati in mod eficient cercetări aprofundate de piață sau activitatea pe retelele de socializare pentru PR , generarea de conținut, colectarea de date despre utilizatorul online și multe altele.
Top 7 sfaturi pentru managementul reputației mărcii:
1.Creati conținut de înaltă calitate.
A intra online și a spune lumii că marca dvs. există nu este suficient. Pentru a implica clienții, trebuie să oferiti conținut valoros si aferent nevoilor specifice fiecarui tip de consumator.
Cateva idei:
Împărtășirea expertizei si recomandarilor dvs.
Publicarea celor mai recente noutati despre serviciile si produsele pe care le oferiti.
Comunicare eficienta in cadrul jurnalelor din industria in care activati ( canale dediate care activeaza in aceasi industrie cu dvs ).
Comunicare eficienta pe retelele de socializare.
Cel mai important este ca conținutul să reprezinte vocea companiei și să funcționeze alături de o strategie clara de comunicare.
Elaborarea unui plan de conținut este extreme de important pentru a decide care informații vor fi cele mai utile potentialilor clienti.
2. Stabiliți o prezență activa pe rețelele de socializare.
Astăzi, un website nu este suficient pentru gestionarea reputației online. Companiile folosesc din ce în ce mai mult platformele de social media pentru a-și spori notorietatea brandului.
Aplicațiile online de gestionare a reputației pot monitoriza cuvintele cheie pe Twitter, Facebook, Instagram, Reddit, YouTube și alte rețele sociale.
Dar acesta este doar începutul. Este important sa îmbunătățiti strategia de social media pentru a fi în concordanță cu planurile generale aferente brandului și în conformitate cu vocea companiei , pentru a asigura un impact consistent in mediul online de astazi.
3. Urmăriți mențiunile companiei dvs.
Feedback-ul este esențial.
A ști ce spun clienții actuali (și potențialii) despre marca dvs. se află în centrul managementului reputației mărcii. Este punctul de referință pentru a afla daca Campania de marketing si comunicare isi atinge obiectivele sau se încadrează în decalajul dintre ceea ce ne dorim ca ei să audă și ceea ce aud de fapt.
Din fericire, nu va trebui să parcurgeți o mulțime de recenzii pentru a finaliza această sarcină - instrumentele si automatizarile existente astazi sunt de mare ajutor.
4. Faceți site-ul dvs. de încredere și cu o buna autoritate.
Investirea timpului și efortului în toate aceste dezvoltari au ca beneficiu cresterea numarului de clienti.
Atat companiile cat si consumatorul vor căuta întotdeauna furnizori de încredere, iar primul loc pe care îl vizitează pentru a asigura credibilitatea companiei dumneavoastră este site-ul dumneavoastră.
Crearea unui website de încredere implică o gamă largă de elemente:
Design: site-urile web învechite pot face clienții să se indrepte către concurenți mai de încredere.
Conținut: conținutul ar trebui să fie relevant și util pentru potențialii dvs. clienți.
Adăugați feedback de la cumpărătorii dvs. anteriori, referințe, studii de caz, descrieri detaliate ale produselor dvs. și date valoroase de la experții companiei dvs. pentru a le arăta potențialilor clienti ce reprezinta compania si brandul dvs.
Funcționalitate: site-ul dvs. ar trebui să fie intuitiv și ar trebui să funcționeze fără probleme, astfel încât fiecare caracteristică să funcționeze simplu si rapid. Nimeni nu va aștepta în timp ce remediați o eroare sau două.
Securitate: clienții dvs. potențiali ar trebui să fie siguri că pot avea încredere în site-ul dvs. web cu orice date mai sensibile. Respectarea standardelor de securitate online este extreme de importanta.
Backlinkuri de calitate:
Backlink-urile sunt foarte importante in cadrul tuturor strategiilor SEO.
Creșterea unei rețele bune de backlink-uri poate îmbunătăți foarte mult relevanța și reputația site-ului dumneavoastră in mediul online.
Unele backlinkuri vă pot îmbunătăți SEO-ul, altele pot influența negativ website-ul dumneavoastră.
In cazul in care doriti sa aflati mai multe despre acest aspect, am scris aici despre BackLink-uri bune VERSUS BackLink-uri proaste!
5. Interacționează-te în mod semnificativ cu clienții si partenerii.
Prezența online nu înseamnă doar postarea de conținut și reclame. Aprecierea clienților față de marca dvs. și participarea acestora joacă un rol major în construirea reputației sale. Comunicarea nu mai este o stradă cu sens unic.
Puteți stabili o comunicare bidirecțională cu clienții dvs. implicându-i într-o conversație pe rețelele sociale, încurajându-i să-și împărtășească opiniile și experiențele și participând la interviuri pentru a le înțelege mai bine experiența in relatia cu produsele sau serviciile pe care le oferiti.
La urma urmei, cum vom crește reputația mărcii dacă nu cunoastem așteptările clienților ?
Interacționând cu clienții, puteți afla mai multe despre cerințele lor, puteți stabili o abordare mai personalizată a serviciului pentru clienți sau post vanzare , si pana la a afla inclusiv situatii tehnice specifice .
6. Valorificați puterea recenziilor.
Nu subestimați niciodată puterea unei recenzii bune sau prejudiciul pe care îl poate face unul rău.
Potrivit celor mai recente studii utilizatorii spun că tind să aibă încredere în recenziile online și în recomandările primite, mai degrabă decât în reclame sau alte resurse. Asta face ca ceea ce spun alții online despre brandul X sau Y sa reprezinte o prioritate de top pentru afacere.
Utilizarea de instrumente de urmărire care adună răspunsurile utilizatorilor din toate sursele într-un singur hub poate automatiza procesul si astfel apare magia recenziilor.
7. Gestionează criza înainte ca aceasta să se întâmple.
Poate vă întrebați, cum pot gestiona o criză care nu a avut loc încă? Secretul este să fii pregătit. Problemele acumulate, feedback-ul slab sau un dezastru de relații publice, printre alte crize, pot lovi orice companie în orice moment.
Treceți înaintea jocului știind cum vă veți descurca dacă se întâmplă, astfel încât să vă puteți proteja marca. Iată cum:
Adunați-vă echipa de management al reputației, care ar trebui să includă membrii echipei care se ocupă în prezent de reputația afacerii dvs. online.
Alegeți un lider de echipă care înțelege bine situația și poate păstra calmul atunci când vă conduce echipa către obiectivul de eradicare a crizei.
Determinați punctele slabe care au cauzat criza de reputație și elaborați planul pentru soluționarea acesteia. Dacă criza nu a avut loc încă, adună-ți echipa pentru a detalia pașii cu privire la modul de prevenire a oricăror riscuri de reputație.
Monitorizați canalele de comunicare, deoarece in mediul online totul circula rapid și ar trebui să fiți mereu pregatiti. Odată ce o criză se ridică, aceasta sare rapid la toate canalele online și trebuie să fii acolo pentru a rezolva rapid problema și a opri răspândirea acesteia.
Fiți pregătiți pentru diverse scenarii și faceți planuri de acțiune în cazul în care ceva nu merge bine. Elaborați strategiile pe care le aveți în vedere. Știi cum funcționează industria in care activati, cum acționează sau reacționează clientii ……etc.
Adăugarea acestor detalii într-o listă de situații potențiale vă va face mai capabil să rezolvați o criză dacă aceasta apare.
O reputație de brand creată cu atenție oferă companiei dumneavoastră oportunități remarcabile de dezvoltare și asigura o recunoastere in industria in care activati.
O buna reputatie vă permite să aflați mai bine si mai usor ce cred clienții si potentialii clienti despre compania dvs., precum și să obțineți informații detaliate despre cum să îmbunătățiți produsele sau serviciile companiei.
Gestionarea reputației nu este ușoară – aveti nevoie de ajutor, de o echipa implicata cu adevarat, de tehnologie, de cateva investitii - dar merită absolut timpul dvs!
Alte articole despre dezvoltare web, marketing si promovare, aici: