Preț mic sau discount mare?
Prețurile afișate pentru clienți au un adaos consistent pentru a putea fi redus până la 70% în sezonul reducerilor sau pentru a oferi discount la cumpărarea a mai multor produse. Clienții mereu mă întreabă de unde pot face rost de cel mai bun preț pentru mobilier sau finisaje, dar ajung să cumpere fără să țină cont de recomandările mele, și asta din cauza că vânzătorul dintr-un showroom anume i-a dat un discount bunicel. Ca apoi să se convingă că prețul final al produsului (produselor) cu acel „discount bunicel” nu e cel mai mic. Asta explică, că noi românii încă mai alergăm după REDUCERI, dar nu după prețul cel mai corect.
Cel mai bine ar fi să vă explic de ce unii furnziori au prețuri mai mari și alții mai mici (poate deja cunoașteți secretul, dar poate unii dintre voi nici nu v-ați gândit veodată la asta).
Dacă e un brand cunoscut, se știe că nu există discounturi prea mari, produsele originale nu se demodează niciodată, iar compania se respectă. În situația în care găsiți „aceeași” rochie, sau în cazul nostru o canapea la un super preț, cu siguranță este un fake și o să vă convingeți de asta în urma degradării produsului după utilizare în cel ma scurt timp. Dacă un brand nu este neapărat din categoria luxury, atunci produsele sunt realizate în serie, ceea ce presupune costuri mai mici. Când o canapea (e un exemplu bun:)) ajunge din fabrică la un furnizor, acesta are deja un preț prestabilit (de catalog) care trebuie să fie transmis furnizorului sau agentului de vânzări zonal.
Însă în realitate fiecare jonglează cu aceste prețuri în avantajul personal. Cu siguranță, ca să cumpărați acea canapea voi vreți de la început să o testați, iar asta înseamnă că în primul rând, veți merge la un showroom sau magazin de specialitate. Prețul pe care îl vedeți afișat include: producția (materialul, manopera, marketing, brandul etc) + adaosul furnizorului (chiria showroom-ului, salarii, marketing, brandul furnizorului etc. și nu în ultimul rând comisionul, care poate ajunge și 300% sau chiar 500%). Și atunci vă puteți singuri răspunde: de ce unii furnizori nu dau cea mai mare reducere, dar prețul final este mult mai bun decât la alt furnizor care atrage clientul doar prin marketing.
Totul este marketing! Ce se întâmplă cu canapeaua realizată la comandă? Și aceasta poate fi o soluție, poate chiar mai accesibilă decât una de import, deoarece producția locală este încă convenabilă la preț. Trebuie să țineți cont totuși de experiența atelierului sau a fabricii, ce sisteme și materiale se folosesc pentru execuție. Multe din astfel de fabrici produc pentru export. Iar când se pune eticheta de brand, costul poate crește cu 20-80%.
Apropo, ca o paranteză: multe așa zise companii străine de mobilier, care există și la noi în țară, vând produse cu specificația că sunt realizate în țara respectivă, ca să aflăm ulterior (asta dacă aflăm sau dacă ne interesează să aflăm) că producția se face în China, iar în cel mai bun caz realizate la noi. Deci, iarăși vorbim de marketing!