Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Primul tunel pentru nave de mare tonaj din lume

Primul tunel pentru nave de mare tonaj din lume, propus pentru a face navigatia de-a lungul coastei de vest a Norvegiei mai sigura, a primit unda verde din partea autoritatilor norvegiene, lucrarile de constructie urmand sa inceapa in anul 2022.
Primul tunel pentru nave de mare tonaj din lume

Intrarile in tunel au fost proiectate de biroul de arhitectura Snøhetta.

 

Lung de 1,7 kilometri, tunelul va avea o inaltime de 46 de metri si o latime de 36 de metri si va permite trecerea navelor cargo si de pasageri de pana la 16.000 tone, astfel incat sa poata fi evitate rutele periculoase specifice Peninsulei Stad din vestul Norvegiei.

 

Stad skipstunnel, care va trece prin cel mai ingust punct al peninsulei, este considerat prima constructie de acest gen din lume, tunelurile de navigatie existente in prezent fiind destinate barcilor mici.

Proiectul a fost anuntat in 2017, primind intre timp sprijinul Administratiei Norvegiene de Coasta si finantare din partea statului. Ministerul Transporturilor si Comunicatiilor pregateste in prezent o propunere care va fi prezentata parlamentului norvegian la primavara. Dupa aprobarea proiectului de catre parlament, urmeaza sa fie gasit un constructor pana la sfarsitul anului, iar lucrarile vor lua startul la inceputul lui 2022. Daca totul va merge conform planului, tunelul va fi finalizat undeva in 2025, 2026, in conditiile in care excavarea va presupune extragerea de 7,5 milioane de tone de piatra.

 

Aflata acolo unde Marea Nordului se intalneste cu Marea Norvegiei, Peninsula Stad este una dintre cele mai primejdioase zone de navigatie locale, fiind considerata un impediment in calea introducerii unui serviciu rapid de transport pasageri de-a lungul coastei.

 

Fiecare capat al tunelului va fi incadrat de o intrare proiectata de arhitectii de la Snøhetta, care s-au inspirat din peisajul stancos al zonei pentru a crea un design cu un impact vizual deosebit, fara a perturba insa privelistea.

 

In partea vestica este prevazut un pod pietonal de pe care pot fi urmarite navele care intra si ies din tunel.

 


Primul tunel pentru nave de mare tonaj din lume
Primul tunel pentru nave de mare tonaj din lume
Primul tunel pentru nave de mare tonaj din lume
Primul tunel pentru nave de mare tonaj din lume

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva
Pentru noi, confidențialitatea dvs. este importantă
Portalul spatiulconstruit.ro folosește cookies pentru a asigura funcționalitatea și securitatea site-ului, pentru a personaliza conținutul și modul de interacțiune, pentru a oferi facilități de social media și pentru a analiza modul în care este utilizat site-ul. Aceste cookies sunt stocate și prelucrate, de către noi sau partenerii noștri în conformitate cu toate reglementările în vigoare și toate standardele de confidențialitate și securitate actuale.

Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dumneavoastră cu caracter personal să nu necesite consimțământul dumneavoastră, dar vă puteți exprima acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus utilizând butonul SUNT DE ACORD de mai jos.

Navigând în continuare, vă exprimați acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor.

Mai multe detalii despre politica noastră de confidențialitate aflați aici: https://www.spatiulconstruit.ro/politica-de-confidentialitate.