Soluţii de digital signage pentru ansamblurile rezidenţiale
Care sunt primele cuvinte care ne vin în minte atunci când spunem „ansamblu rezidenţial“? În mod sigur, sunt trei: design, siguranţă, confort. Linia modernă în care sunt concepute ansamblurile rezidenţiale reprezintă o provocare pentru soluţiile de digital signage. O provocare în sens creativ. Pentru că nimic nu sună mai tentant decât să integrezi un videowall, de exemplu, în interiorul unui lobby.
Pentru a pune la punct o reţea de semnalizare digitală, ai nevoie de un display (sau mai multe, după caz), un media player şi un software. Soluţiile de digital signage sunt versatile şi pot fi, prin urmare, implementate în medii şi spaţii dintre cele mai diferite, iar ansamblurile rezidenţiale sunt un alt exemplu.
Trecerea la digital ar trebui să facă parte din priorităţile oricărui manager al unui spaţiu. Afişajul electronic, ecranele tacticle, display-urile, videowallurile conturează de ceva timp noua dimensiune a comunicării. Nu ne mai rămâne decât să profităm de ele.
Imaginile şi mesajele afişate pe display-uri au un impact vizual mult mai puternic – fapt dovedit prin statistici: conform studiilor, creierul nostru procesează informația vizuală cu o viteză de 60.000 mai mare decât informația textuală. Prin amplasarea display-urilor în puncte cheie din ansamblu, se poate comunica în timp real în interiorul comunităţii, aducând în acelaşi timp şi o vibraţie modernă spaţiului.
Câteva exemple de locuri unde pot fi amplasate display-uri în ansamblurile rezidenţiale: holuri, zona lifturilor, la intrare/ ieşire din imobil (în ultimul caz, soluţiile ideale sunt display-urile outdoor, cu funcţii şi caracteristici adaptate mediului exterior), săli de întâlnire/ şedinţe. Locatarii pot vedea și interacționa cu informații despre zonele în care își petrec timpul, iar informațiile sunt întotdeauna noi și relevante. Chiar și siguranța este îmbunătățită – în cazul unui incendiu, se pot transmite instantaneu alerte de urgență direct pe fiecare ecran din cadrul proprietății, îndrumându-i pe rezidenți spre locuri sigure.
Beneficiile implementării soluţiilor de digital signage într-un ansamblu rezidenţial se extind însă spre mai multe direcţii:
• orientare: hărţile interactive de pe display-uri îi ajută pe locatari să ajungă dintr-un punct în altul, să se orienteze mai bine în cazul în care nu sunt familiari cu complexul;
• afişarea facilităţilor de recreere din complexul respectiv, a programului, ajută, de asemenea, la o mai bună cunoaştere a zonei, dar şi la organizarea eficientă a timpului liber;
• informarea locatarilor privind îmbunătăţirile sau noutăţile din complex (cum s-au rezolvat anumite probleme, de exemplu) fidelizează relaţia cu administraţia şi ajută la construirea sentimentului de încredere în acel mediu;
• afişarea adreselor restaurantelor din zonă, a locurilor de luat masa, toate aceste detalii extra variază conţinutul, îl fac (şi) mai atrăgător, lucrând în favoarea utilizatorilor;
• generarea de venituri suplimentare pentru comunitate – prin integrarea reclamelor în conţinutul media de pe display-uri se poate mări bugetul administraţiei, iar fondurile vor putea fi folosite pentru întreţinerea ansamblului, reparaţii, îmbunătăţiri sau diverse alte cheltuieli;
• posibilitatea de a posta anunţuri de către rezidenţi (legat de exemplu, de lucruri de care nu mai au nevoie, cum ar fi haine şi jucării pentru copii).
Şi, nu în ultimul rând, poate cel mai important avantaj al includerii display-urilor în comunicarea din interiorul unui ansamblu rezidenţial este dat de faptul că ajută la construirea unei comunităţi. Informaţia livrată eficient aduce oamenii împreună, le consolidează încrederea şi dă o formă optimistă aşteptărilor.
Referinţă: „Digital Signage for Apartment Complexes doesn’t have to be so Complex“, publicat pe display.stream.