Cum adaptezi soluţiile de digital signage la tipul de spaţiu: 4 studii de caz
Asistăm la o transformare spectaculoasă a spaţiului sub influenţa tehnologiei digitale. Fie că e vorba de mediul exterior sau de cel interior, amplasarea unui videowall, de exemplu, nu va fi trecută uşor cu vederea: întotdeauna va atrage atenţia şi întotdeauna va crea o atmosferă. Există multe tipuri de afişaj electronic care pot fi integrate şi adaptate la cele mai versatile tipuri de spaţiu.
Personalizarea spaţiului prin digital signage: o invitaţie la creativitate
Spaţiul se referă, în principal, la o suprafaţă, la o arie pe care o ocupă o formă sau un obiect. Modul în care forma sau obiectul îl umplu îl pot redefini, valorifica, aşa cum, la fel de bine, îl pot devalorifica atunci când există o incoerenţă de stil sau o lipsă de viziune estetică. Să lucrezi cu spaţiul înseamnă să accepţi o invitaţie la creativitate. Obstacolele pot apărea oricând, pe parcursul unui proiect sau chiar din start. Este important, prin urmare, să acceptăm şi limitările cu care, uneori, vine spaţiul. De-abia acum începe, de fapt, adevărata provocare!
Iată mai jos câteva studii de caz, exemple de integrare a soluţiilor de digital signage realizate de echipa iTotem, ţinând cont de două coordonate principale – dorinţa clientului şi propunerea iTotem în raport cu natura spaţiului.
Studiu de caz 1: display-uri indoor poziţionate vertical în zona ferestrelor, în restaurantul Noodle Pack (America House, Bucureşti)
Conceptul acestui restaurant presupune trei direcţii – un spaţiu modern, o atmosferă relaxantă, un loc ideal atât pentru tineri, cât şi pentru familii. Pentru a susţine acest concept, una dintre soluţiile de digital signage a fost realizarea unei vitrine digitale verticale, amplasată într-un punct cât mai accesibil vizual (în spatele ferestrei dinspre stradă), care să atragă şi să exprime o invitaţie pentru clienţii fideli şi, în egală măsură, pentru clienţii potenţiali. Vitrina digitală verticală este de înaltă luminozitate, astfel încât poate fi văzută şi pe timpul nopţii. Dă un aer elegant şi evidenţiază modernitatea locului. Conţinutul media dinamic include oferte, noutăţi, elemente din portofoliul culinar şi susţine vizual imaginea brandului.
Studiu de caz 2: ecran digital indoor integrat în CEC Bank (filiala din Dej)
Domeniul HoReCa nu este singurul domeniu la care se pretează soluţiile de digital signage. Versatilitatea acestei tehnologii acoperă şi domenii ca bănci, farmacii, magazine, spitale, staţii de aşteptare, aeroporturi etc. Revenind la bănci şi, punctual, la spaţiul din CEC Bank, clientul şi-a dorit integrarea unui display în mediul respectiv, cu condiţia ca acesta să nu agreseze vizual, ci să atragă atenţia într-un mod firesc, intuitiv, participând în acelaşi timp la atmosfera prietenoasă din bancă. Datorită designului familiar, dar şi arhitecturii obiectelor de mobilier, ideea de a amplasa un display în biblioteca din încăpere a venit de la sine. Rezultatul este următorul: afişajul electronic se armonizează cu cadrul general, creează un aer de familiaritate şi confort, poziţionarea asigură vizibilitate maximă (este aşezat puţin mai sus de linia ochilor) şi, nu în ultimul rând, timpul de aşteptare al clientului este perceput mai relaxant.
Studiu de caz 3: LED-ul din jurul stâlpului, în magazinul Bebe Tei din mall Vitan
Clientul şi-a dorit uniformizarea spaţiului prin elemente de tehnologie digitală adaptate la cerinţele incintei. Comunicarea digitală face parte politica Tei, prin ea urmărindu-se prezentarea unui conţinut targetat şi de folos clientului, îmbunătăţirea experienţei în magazine, personalizarea departamentelor. Digital signage adoptă tehnologia display-urilor LED în mod masiv în ultima perioadă. Peste tot în lume ecranele LED sunt folosite pentru a afișa o gamă variată de conținut promoțional și comercial, oferind consumatorilor experiențe unice, fie că ecranele sunt plasate în mall-uri sau clădiri cu birouri. Referitor la proiectul implementat de iTotem în magazinul Bebe Tei (din mall Vitan), s-au folosit trei ecrane LED, amplasate în puncte-cheie din incintă. Fixate pe stâlpi cu latura de un metru, dimensiunea lor este de 3m/ 2 m. Efectul este, ca şi în cazul videowall-ului din acelaşi magazin, de impact, datorită luminozităţii şi, mai ales, conţinutului afişat care atrage imediat privirea.
Studiu de caz 4: videowall-ul din hipermarketul La Cocoş (Ploieşti)
Atunci când alegem cel mai bun loc de amplasare al unui panou digital (sau videowall, în contextul proiectului de faţă), trebuie să răspundem la o serie de întrebări: 1. Care este punctul cu cel mai mare trafic din locul respectiv? 2. Unde îşi petrece publicul timpul de aşteptare? 3. Sunt fixate ecranele într-un câmp vizual avantajos? 4. Se poate citi cu uşurinţă conţinutul de pe ecrane? Un videowall nu trebuie plasat într-un loc doar pentru a umple un spaţiu gol. Interiorul unui hipermarket poate veni cu multe provocări, în consecinţă, personalizarea soluţiilor sunt cu atât mai importante. Realizarea unui videowall compus din 22 de display-uri puse pe 11 coloane de două rânduri a fost varianta personalizată pentru acest tip de încăpere.