Ecrane tactile pe șantier. Noi domenii de utilizare a soluțiilor de digital signage
Perioada recentă a înregistrat o explozie în ceea ce privește prezența display-urilor, videowall-urilor, totemurilor digitale, ecranelor interactive, kioskurilor touchless în spații dintre cele mai diferite - de la supermarketuri la bănci, de la restaurante de tip fast food la magazine cu haine, de la bistro-uri de cartier la centre ce găzduiesc diverse evenimente.
„Totul pleacă din creier“ și în cazul impactului vizual
Amploarea pe care o ia implementarea soluțiilor de digital signage ține nu doar de alinierea la tendințele generate de tehnologizare, ci și de nevoia (sau mai ales) de a a transmite un mesaj cât mai ușor, într-o manieră accesibilă și de impact. Conform statisticilor, creierul nostru procesează informația vizuală cu o viteză de 60.000 de ori mai mare decât informația textuală. Altfel spus, imaginea are prioritate în fața textului. Iată și un alt detaliu privind impactul imaginii asupra creierului: după 3 zile, oamenii rețin doar 10-20% din comunicarea scrisă sau vorbită; în schimb, își pot aminti un grupaj de peste 2000 de imagini într-o perioadă de câteva zile, cu o acuratețe de 90%.
Domeniul retail nu este singurul domeniu în care putem vedea display-uri
Chiar dacă ne-am obișnuit să vedem display-uri, cel mai adesea, în domeniul retail, semnalizarea digitală este suficient de versatilă pentru a fi integrată și în alte medii. Folosită în industria construcțiilor, de exemplu, ea este un mijloc eficient de comunicare atât cu personalul intern și extern, cât și cu vizitatorii sau clienții. Afișajele digitale pot include informații actualizate - de context sau generale -, interesante și accesibile pentru toată lumea.
Studiu de caz 1: display-uri outdoor pe șantier, pentru echipa de lucru
Măsuri de protecție pentru evitarea accidentelor, informații esențiale legate de proiect/ lucrare, schimbări în orarul de lucru, mesaje urgente - sunt doar câteva modele de conținut media care ar putea rula pe display-urile outdoor. Poziționate în puncte strategice - acolo unde sunt vizibile, dar și în siguranță (la intrarea în șantier/ în zona de mese), display-urile outdoor îmbunătățesc, înainte de toate, comunicarea cu echipa. În comparație cu panourile statice, tradiționale, care au o imagine și un text, un afișaj digital se va evidenția întotdeauna. Dacă panoul static nu este avantajat de o sursă de lumină, apare riscul ca mesajul să se piardă. În schimb, un afișaj digital are o luminozitate naturală, detaliu ce atrage atenția privitorilor. În plus, dinamismul conținutului, faptul că se schimbă mereu, îi sporește eficiența.
Studiu de caz 2: ecranele tactile pe șantier, un instrument util pentru ingineri
Ecranele tactile pe șantier sunt un instrument digital extrem de util pentru ingineri în ceea ce privește vizualizarea și interacțiunea cu un proiect 3D. Cum îi ajută mai exact? Îi ajută, în primul rând, să vadă evoluția instalațiilor din clădire. Clientul, la rândul lui, va trebui să proiecteze din start varianta 3D (proces care implică anumite softuri, închirierea unui echipament etc.), însă soluția este o alternativă eficientă la planurile mari, realizate pe hârtie. Poți da cote, distanțe și poți avea o randare continuă (intri și vezi totul). În afara țării - Germania sau Olanda -, proiectele 3D nu sunt o noutate, dar prezența ecranelor tactile nu a ajuns încă la nivelul de rutină. Prin urmare, fie că e vorba de integrarea display-urilor outdoor pe șantiere sau de ecrane tactile cu proiecte 3D, soluțiile de digital signage își demonstrează din nou versatilitatea.
Studiu de caz 3: alte domenii de implementare a soluțiilor de digital signage
În companii, la parterul clădirilor, mai precis în zona lifturilor, pot fi integrate cu succes display-uri customizate cu mesaje destinate angajaților. Dat fiind traficul crescut în timpul dimineții, controlarea conținutului de la distanță permite adaptarea și actualizarea lui în funcție de momentul zilei. Mijloacele de transport în comun sunt un alt exemplu de spațiu nou în care pot fi implementate soluțiile de digital signage: afișarea, pe display-uri, a rutei curente, a orelor de plecare/ sosire, a numelor stațiilor etc. Și cum începerea noului an școlar bate la ușă, un alt exemplu de integrare a display-urilor în alte spații decât cele pe care le știm deja ar fi bibliotecile (din școli, licee, universități sau bibliotecile publice, urbane). Care sunt avantajele? Iată doar trei: accesul la catalogul online, verificarea statusului unei cărți, accesarea informațiilor de tip wayfinding (cum ajungi mai ușor la raftul cu cartea pe care o cauți).
Orice afacere poate beneficia de avantajele semnalizării digitale atunci când afacerea este gestionată corect - iată opinia multor specialiști în marketingul digital. A gestiona corect o afacere presupune o serie complexă de detalii, iar unul dintre ele se referă la a avea o viziune globală, o viziune racordată la un context aflat în continuă schimbare.