TeraPlast S.A., creșteri în linie pentru toate companiile din grup în primul trimestru
Grupul TeraPlast include societățile TeraSteel România și TeraSteel Serbia (producători de panouri sandwich și structuri metalice zincate), TeraPlast (producător de țevi, granule și profile din PVC), Depaco (producătorul țiglei metalice marca Wetterbest), TeraGlass (producător de ferestre și uși din PVC) și distribuitorul TeraPlast Ungaria.
Divizia Steel, TeraSteel România, TeraSteel Serbia și Depaco, a generat 56% din cifra de afaceri a grupului din primul trimestru al acestui an. Suntem astfel mai bine pregătiți să depășim provocările pieței locale de infrastructura apărute în a doua parte a anului 2016 și care persistă și astăzi.
Una dintre direcțiile strategice ale Grupului a vizat reducerea impactului politicilor economice ale statului și a investițiilor în sectorul public, obiectiv realizat prin strategia investițională și M&A.
Începând cu anul 2018, situațiile financiare ale grupului includ Depaco, societate aflată sub controlul TeraPlast din ianuarie. Depaco a înregistrat o cifră de afaceri de 25.547 mii lei, în creștere cu 13% față de T1 2017. Datorită sinergiilor cu TeraSteel, Depaco a accesat inclusiv proiecte de construcții industriale, pentru care a furnizat tablă cutată, înregistrând o creștere cu 65% a vânzărilor pe acest segment. Pe o piață a construcțiilor rezidențiale în creștere, Wetterbest își continuă strategia de majorare a cotei de piață.
Segmentul de panouri sandwich a generat o cifră de afaceri de 47.792 mii lei (mai mare cu 80% față de T1 2017). Performanța TeraSteel este remarcabilă în contextul creșterii EBITDA cu 42% față de T1 2017, ceea ce confirmă cunoașterea foarte bună a pieței Europei de est. În 2018, TeraSteel Serbia a încheiat contracte importante cu clienți din Serbia, Kosovo, Muntenegru, Macedonia și Croatia, urmându-și strategia de a deveni un jucător regional semnificativ.
Divizia de mase plastice a înregistrat o cifră de afaceri de 58 milioane lei în T1 2018, în creștere cu 44% față de T1 2017, contribuția segmentului de polietilenă (prin brandul Politub) în cifra de afaceri fiind de 5 milioane de lei. În prezent, divizia se află în curs de implementare a strategiei de creștere a competitivității pe piața de sisteme de infrastructură pentru apă și gaz.
Din perspectiva echipei de management a Grupului TeraPlast, 2018 a inceput ca un an volatil și nu avem motive să credem că aceasta volatilitate se va reduce în trimestele următoare. În aceste prime 3 luni, competiția între producători s-a dat în primul rând pe preț, aspect reflectat în marja EBITDA de 6%, pe care grupul a realizat-o în T1 2018.
Motorul de creștere al pieței de construcții va fi în continuare sectorul privat, pentru sectorul de infrastructură, care reprezintă 12% din cifra de afaceri bugetată de grup pentru 2018, neexistând previziuni clare.
În acest context, se dovedește că diversificarea activităților a fost o strategie corectă. Grupul va continua integrarea afacerilor achiziționate, în scopul creșterii eficienței business-ului.
Raportul pentru trimestrul I 2018 poate fi consultat pe pe website-ul www.TeraPlast.ro, Investitori, secțiunea Rapoarte financiare, și poate fi accesat aici si aici (EN).