Tigle suspendate compun anvelopanta muzeului Xinjin Zhi creat de Kengo Kuma
Muzeul Xinjin Zhi proiectat de arhitectul Kengo Kuma & Associates si amplasat la poalele muntelui Laojunshan este acum gata. Cei 2353mp sunt inchisi intr-un volum frant, realizat cu materiale locale pentru a pune in evidenta "esenta culturii Taoiste prin spatiile si expozitiile sale”. Diferite modalitati de prezentare ale credintei religioase sunt expuse intr-o serie de galerii care se inalta pe trei niveluri.
Volumul cladirii este amplasat pe un teren cu o suprafata de 2580mp in imediata apropiere a intrarii intr-un spatiu sacru Taoist, un sistem religios care ii invata pe credinciosi sa fie in armonie cu Tao, sursa si esenta vietii. Drept urmare, a fost urmata o abordare sensibila a intregului design prin folosirea materialelor cat si a tehnicilor locale si traditionale, menite sa aduca un omagiu acelui pamant sacru.
Tigle create in atelierele locale au fost intinse si suspendate pe fire alcatuind astfel a doua anvelopanta a muzeului, creand miscare in bataia vantului si jocuri de umbre la interior. Arhitectul Kengo Kuma declara ca a ales acest design pentru ca "ii permte materialului sa se elibereze de propria greutate”.
Cadre ascutite si reborduri din beton creaza o serie de proiectii si console care ofera o estetica dinamica intregii volumetrii a muzeului. In contrast cu multitudinea tiglelor de mici dimensiuni ce atarna pe exteriorul cladirii, fatada de est are un singur strat alcatuit din tigle rasucite, care l-a randul lui se invart in jurul axei verticale.
Arhitectul explica acest design astfel: „Fatada pentru zona de nord este statica si plata, deshizandu-se catre piata pietonala. In acest fel anvelopanta din tigle se transforma de la o fata la alta si invaluie cladirea ca intr-o panza unitara. Profitand de diferitele niveluri ale imprejurimilor, miscarea a fost gandita sa conduca oamenii de la intrare pana la capat, de la miscare pana la incremenire, asemeni unei gradini in care sa te plimbi”.
Mai multe informatii gasiti pe: http://www.worldarchitecturenews.com
Traducere si adaptare: Arh. Raluca Popa