Un tunel subacvatic în valoare de 15 miliarde de dolari
Construirea acestui tunel ar facilita o conexiune feroviara de mare viteza intre capitala Finlandiei, o insula artificiala in Marea Baltica, pe care Peter Vesterbacka intentioneaza sa o construiasca si capitala Estoniei.
“Saparea acestui tunel va costa cateva miliarde de dolari, sa spunem 15 miliarde de dolari si apoi s-a terminat. E destul de mult. Este probabil o subestimare, nu numai in ceea ce priveste resursele necesare si obstacolele procedurale, ci si impactul economic potential al legaturii acestor doua orase istorice intr-o zona metropolitana”, a declarat Peter.
Vesterbacka a fost inspirat pentru a relua vechea idee de legatura intre Helsinki si Tallinn, propusa pentru prima data in anul 1871, ca un pod construit cu ajutorul baloanelor masive, in timpul unei conferinte din 2016, din Tallinn. Desigur, acesta nu si-a inchipui in intregime planul. De exemplu, el a aflat mai tarziu ca cel mai mare tunel de trafic din lume, tunelul Gotthard de 35,5 mile in Alii Elvetieni, a durat aproape doua decenii si a fost deschis doar in 2016.
In acest scop, Vesterbacka a angajat serviciile a doua firma de inginerie cu experienta in construcita de tuneluri. 70% din finantarea proiectului ar proveni din surse chinezesti dezvaluite, iar restul ar proveni din fonduri publice de pensii administrate de banca.
Chiar daca procesul de obtinere al autorizatiilor, finantarea si un plan solid sunt descurajate, Vesterbacka vede initiativa sa ca pe un efort patriotic. “Este important si pentru Europa, Franta, Germania si Marea Britanie, care sunt total incapabile de a face orice. Este important pentru tarile nordice sa intensifice si sa arate conducerea”, a declarat Peter Vesterbacka.