Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Care sunt cerințele angajatului și angajatorului modern?

Conferința Brașov HR Vibes a avut loc pe 15 mai la Hotel Kronwell, unde ni s-au alăturat peste 100 de participanți. Deoarece adaptarea la noile cerințe ale angajatului modern devine o provocare atât pentru angajatori, cât și pentru modelele de business în sine, subiectele conferinței au vizat tendințele și soluțiile pe care le putem adopta pentru a ne alinia cu toate schimbările din acest sector.
Care sunt cerințele angajatului și angajatorului modern?

Discuțiile au pornit alături de Cristina Uleșan - Chief People Officer la KFC, PIZZA HUT, TACO BELL ROMANIA, parte di Sphera Franchise Group - , care a adus în discuție importanța campaniilor de employer branding într-o organizație. Cristina a menționat și cei mai importanți piloni pentru crearea și consolidarea unei relații angajator - angajat în 2019 în organizația sa: "Grupul nostru înglobează mai multe industrii: Ouick Service Restaurants, Fast Service Restaurants și Home Delivery. În ceea ce privește vârstele angajaților noștri, vorbim de trei generații prezente: cel mai tânăr angajat are 15 ani, iar cel mai în vârstă 80 de ani. Provocarea vine nu numai din prisma diferențelor de vârstă, ci și din diferențele culturale. E important să știm ce îi motivează pe fiecare în parte și să răspundem așteptărilor și nevoilor lor pe măsură".

 

În continuare, Stelian Bogza - cofondator Benefitonline -, a abordat un subiect din ce în ce mai dezbătut în rândul practicilor de retenție a angajaților și de creștere a gradului de satisfacție a acestora. Stelian susține că perspectivele angajatului modern s-au schimbat, așadar acesta nu se mai lasă convins doar de beneficiul financiar, ci ia în considerare, mai degrabă, avantajele extra-salariale atunci când se decide asupra unui loc de muncă: "Se pare că în 2018, companiile au cheltuit 114 M RON (cu 150% mai mult față de 2017) pentru beneficiile extra-salariale ale angajaților. Tototdată, companiile din call-center/BPO, IT și categoria serviciilor oferă cele mai multe beneficii".

 

Alături de Șandor Gal - coordonator NNDKP Brașov - am vorbit despre practicile din domeniul răspunderii disciplinare a salariaţilor, iar acesta a prezentat câteva scenarii în care se pot aplica sancțiuni, în cazul unor astfel de abateri . "Acest Cod al Muncii este de un formalism excesiv în favoarea angajatului", spune Șandor. 

Am mers mai departe alături de Elena Ivănescu - Human Resources Manager la TATA TECHNOLOGIES - și am discutat despre generația Z și caracteristicile acesteia. "În 2017, pe piața muncii existau cinci generații, iar în viitorul foarte apropiat pe piața muncii vor exista șapte generații. 59% dintre cei din generația Z își procură produse, servicii sau informații utilizând internetul, pentru mai mult de 50% dintre ei e mult mai ușor să poarte o 'discuție digitală' decât una 'față-în-față', iar 77% dintre cei dintre aceștia declară că și-au atins obiectivele personale sau profesionale bazându-se pe tehnologia digitală".

 

Despre digitalizare și machine learning în HR ne-a vorbit Aurelian Chitez - Sales Manager la ROMANIAN SOFTWARE -, susținând tendința de digitalizare din piața muncii reflectată într-un studiu realizat de EY: "În HR procesele sunt deja digitalizate sau sunt pe cale să devină, aceste departamente fiind într-o continuă  transformare, pe măsură ce capătă un rol strategic în organizație. Totodată, departamentele de HR trebuie să înțeleagă și să pregătească organizația și angajații pentru impactul pe care tehnologia îl are și îl va avea asupra culturii organizaționale, a strategiei, a planurilor operaționale și implicit, asupra achiziției și retenției talentelor".

 

În încheierea primei sesiuni de discuții, Tim Ackermann - Global Head Talent Acquisition & Experience la LIDL Germany - a completat intervențiile anterioare, abordând activitatea sectorului de HR într-o eră a digitalizării. "În rândul companiilor care au ieșit fruntașe anul trecut în materie de employee engagement, unul din punctele comune pentru astfel de performanțe a fost impactul unui Employee Experience de calitate, astfel că: 48% dintre companii au înregistrat mai puține incidente ce vizau siguranța angajaților, iar absenteismul a scăzut cu 37%", susține Tim. 

 

A doua sesiune de discuții a început alături de Anca Păun - Talent Acquisition & Employer Branding Manager DACH, Nordics & South Central Europe, British American Tobacco -, care a adus în discuție diferența dintre employer branding și recruitment branding. Dacă până acum ceva vreme rețeaua de socializare Facebook era foarte utilizată, se pare că în prima parte a anului 2019, 500.000 de utilizatori au renunțat la această aplicație. În acealași timp, Anca susține că în România, populația ajunge la un număr de 19.53 milioane de persoane, însă avem 26.88 milioane de telefoane mobile. Anca atrage atenția asupra diferențelor dintre employer și recruitment branding (Foto 1).

Mihai Găvan - HCM Global Sales Director la TOTALSOFT - a vorbit despre evoluția comunicării între oameni de-a lungul timpului, lucru care a dus la schimbări și adoptarea inovației în organizații. Mihai spune că "mai mult de 145 bilioane de mesaje sunt transmise zilnic prin intermediul smart phone-urilor. În același timp, 81% dintre professionals susțin că folosesc mesajele în scopuri business". Luând în calcul aceste date, procesul de comunicare la nivel de business și inovația au permis adoptarea unor soluții de automatizare precum chatboții, care în prezent oferă posibilitatea de a eficientiza procesele operaționale ale unui business. Un exemplu este chatbot-ul Eva, un chatbot dezvoltat pentru departamentele de HR ale organizațiilor. 

 

În continuare invitații au avut ocazia de a o cunoaște pe Ana Lupulescu - Human Resources Manager la PRODLACTA -, care a oferit câteva principii de bază pe care oamenii de HR ar trebui să le aplice în organizații, alături de angajații acestora: "Să fii prezent e un derivat din conceptul de Mindfulness, iar această noțiune ne împinge să fim cât mai conștienți și mai prezenți la tot ce se întâmplă în jurul nostru. În același timp, HR-ul este în totalitatea lui un proces. Un proces de învăţare, perfecţionare continuă. În fiecare zi trebuie să ne aducem aminte de ce iubim această meserie, de ce am ales acest drum. Poate, de ce acest drum ne-a ales pe noi".

 

Despre procesele de învățare în organizații ne-a vorbit Andreea Ion - HR Director la POLICOLOR -, care este de părere că "angajații sunt cei care ar trebui să primească prima șansă: Informația este peste tot, aduceți învățarea lângă ei! Avem generații diferite, metode și nevoi diferite. Dați-le informația și faceți-i să o folosească. 50% din ceea ce se învață în cadrul tradițional de training se uită într-o oră, dacă informația nu se integrează în viața  profesională, asta înseamnă bugete aruncate pe fereastra. Regândiți sesiunile de training-uri, găsiți mix-ul potrivit între studiul de grup și cel individual, realizați un plan de training personalizat pentru nevoile fiecărei echipe".

 

Andrei Crețu - Co-fondator 7CARD - s-a alăturat discuției și a vorbit despre importanța activității fizice pentru angajații unei companii și a prezentat un studiu de caz cu privire la activitatea sportivă a brașovenilor care fac parte din rețeaua 7Card. "2018 a fost anul cu cea mai intensă activitate sportivă în rețeaua 7Card. Abonații 7Card au adunat, așadar 1.863.000 ore de mișcare, echivalentul a 77.525 zile (213 ani), în care au ars 1 miliard de calorii. 4.500 de angajați din Brașov au folosit 7Card și au făcut 167.000 ore de mișcare", spune Andrei. 

 

În încheierea conferinței, am avut-o alături de noi pe Jessica Hayes - Group Head of Talent la MCCANN WORLDGROUP -, alături de care am discutat despre cum poți construi o cultură organizațională bazată pe incluziune: "În publicitate știm că rezultatul cel mai bun vine din transparență, o voce îndrăzneață și un insight al condiției umane. Publicitatea care îți oferă ce vrei să auzi, nu are impact; publicitatea care îți spune care este realitatea de fapt, te face să îți reconsideri poziția și funcționează pentru un brand într-o direcție dinamică de schimbare - asta este publicitatea adevărată".

 

Eveniment organizat de BusinessMark, susținut de: Romanian Software, Signal Iduna, Total Soft, NNDKP, AVIS, Max Relax, Wellington, Pumba Creative Studio. 

 

Radio-ul oficial al evenimentului: Europa FM. 

 

Eveniment organizat cu susținerea:  BRCC, BBCCBR, CCIRI, Zelist Monitor. Parteneri media: Portal HR, Jurnalul de Afaceri, Jobzz, La Jumate, Financial Market, Clujul de Buzunar, DeBizz, Transilvania Business, Signal Connect, Curierul Național, MATEK, Social Media Romania, Portal Management, PRbox.ro, Rbe Connect, Iq Ads, Business24, Ziare.com, InfoOradea, MoneyBuzz, SpatiulConstruit.ro, Global Manager, Financiarul, Administratie.ro, Biroul Info, Monitorul de Făgăraș, InTurda.ro, PRwave, Depozitinfo.ro, Market Watch, Smark, Business Press, Antreprenor în România.


Pentru noi, confidențialitatea dvs. este importantă
Portalul spatiulconstruit.ro folosește cookies pentru a asigura funcționalitatea și securitatea site-ului, pentru a personaliza conținutul și modul de interacțiune, pentru a oferi facilități de social media și pentru a analiza modul în care este utilizat site-ul. Aceste cookies sunt stocate și prelucrate, de către noi sau partenerii noștri în conformitate cu toate reglementările în vigoare și toate standardele de confidențialitate și securitate actuale.

Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dumneavoastră cu caracter personal să nu necesite consimțământul dumneavoastră, dar vă puteți exprima acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus utilizând butonul SUNT DE ACORD de mai jos.

Navigând în continuare, vă exprimați acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor.

Mai multe detalii despre politica noastră de confidențialitate aflați aici: https://www.spatiulconstruit.ro/politica-de-confidentialitate.