Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Cum arată cel mai lung tunel construit vreodată pentru pietoni și bicicliști

Cel mai lung tunel din lume construit special pentru pietoni și bicicliști a fost inaugurat în Bergen, Norvegia.

Cum arată cel mai lung tunel construit vreodată pentru pietoni și bicicliști
Captură video Euronews

Conceput inițial ca ieșire de urgență pentru o linie feroviară paralelă, proiectul a fost extins ulterior pentru a servi întregii comunități.

Fyllingsdalstunnelen măsoară 2,9 kilometri și trece prin muntele Løvstakken, conectând zonele rezidențiale Fyllingsdalen și Mindemyren. Este parte a unei noi piste pietonale, pentru biciclete și pentru alergare cu o lungime totală de 7,8 km, din Fyllingsdalen până la centrul orașului Bergen. Tunelul Fyllingsdals va reduce o călătorie tipică de 40 de minute la doar 25 de minute.

Tunelul construit pentru a încuraja mijloace de deplasare alternative la mersul cu mașina poate fi străbătut în aproximativ 10 minute cu bicicleta și cam în jumătate de oră pe jos.

Există piste separate pentru biciclete, care au o lățime de 3,5 metri, și pentru pietoni, acestea din urmă având o lățime de 2,5 metri.

Un covor de cauciuc albastru montat pe toată lungimea tunelului, similar cu cel întâlnit pe pistele de atletism, are rolul de a îmbunătăți experiența utilizatorilor, la fel și sistemele de iluminat în diferite culori, picturile murale și instalațiile de artă care fac parte din amenajare. În centrul tunelului se află un „cadran solar” care arată ora, precum și bănci realizate din piatra extrasă din munte, pe care te poți odihni.

Tunelul a fost inaugurat pe 15 aprilie, după patru ani de lucrări, și va fi deschis între orele 5:30 și 23:00. Proiectul a costat 26 de milioane de euro (300 de milioane de coroane norvegiene), fiind finanțat de stat.

Interiorul este ignifugat, iar temperatura va fi menținută la 7 grade Celsius pe tot parcursul anului, un mare plus în timpul iernilor norvegiene.

Nu demult am văzut un alt proiect ambițios dedicat dezvoltării infrastructurii pentru biciclete, care, la fel ca Fyllingsdalstunnelen, poate servi ca sursă de inspirație pentru orașe din întreaga lume. Este vorba despre Stationsplein, o impresionantă parcare subacavatică pentru biciclete inaugurată în Amsterdam, cu o capacitate de 7.000 de locuri. Aceasta urmează să fie completată de o a doua parcare, IJboulevard, care va putea adăposti încă 4.000 de biciclete.

Proiectul în valoare de 60 de milioane de euro este parte a unui plan mai amplu de reamenajare a zonei Gării Centrale. Noua parcare pentru biciclete din Amsterdam este o bijuterie inginerească și vă invităm să vedeți mai departe cum a fost ea construită: Cum arată noua parcare subacvatică pentru biciclete din Amsterdam

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva
Pentru noi, confidențialitatea dvs. este importantă
Portalul spatiulconstruit.ro folosește cookies pentru a asigura funcționalitatea și securitatea site-ului, pentru a personaliza conținutul și modul de interacțiune, pentru a oferi facilități de social media și pentru a analiza modul în care este utilizat site-ul. Aceste cookies sunt stocate și prelucrate, de către noi sau partenerii noștri în conformitate cu toate reglementările în vigoare și toate standardele de confidențialitate și securitate actuale.

Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dumneavoastră cu caracter personal să nu necesite consimțământul dumneavoastră, dar vă puteți exprima acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus utilizând butonul SUNT DE ACORD de mai jos.

Navigând în continuare, vă exprimați acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor.

Mai multe detalii despre politica noastră de confidențialitate aflați aici: https://www.spatiulconstruit.ro/politica-de-confidentialitate.