Cum faci o intersecție periculoasă mai sigură? O colorezi!
Initiativa pentru Siguranta Rutiera a organizatiei Bloomberg Philanthropies a folosit aceasta strategie in cazul mai multor intersectii din tari ca India, Brazilia si Columbia.
Recent, reprezentantii organizatiei au dat publicitatii o serie de imagini de tip inainte si dupa cu spatiile cosmetizate, despre care sustin ca au devenit mai sigure pentru toti participantii la trafic. Potrivit acestora, soferii au redus viteza atunci cand au luat virajele, in timp ce persoanele care se deplaseaza pe jos sau pe doua roti au beneficiat de zone de siguranta clar marcate ca atare.
Organizatia s-a concentrat asupra tarilor cu cetateni cu venituri mici spre mijlocii, in care au loc 90% dintre accidentele rutiere soldate cu decese din intreaga lume.
Foto: PC-NACTO-GDCI
A fost prima intersectia modernizata in cadrul Programului pentru Intersectii Sigure al capitalei Etiopiei, o initiativa menita sa imbunatateasca siguranta pietonilor prin designul strazilor.
Geometria intersectiei a fost modificata in asa fel incat sa determine reducerea vitezei pentru viraje, reducerea distantelor pe care pietonii trebuie sa le traverseze si crearea de spatiu suplimentar pentru pietoni.
O parcare neutilizata din capitala Columbiei a fost transformata in spatiu public, prin aceasta fiind imbunatatita siguranta unei treceri de pietoni de-a lungul unui bulevard aglomerat.
In zona exista mai multe scoli, astfel incat proiectul a vizat sporirea sigurantei pentru pietoni, in special pentru elevi.
Cartierul Cidade 2000 a fost transformat in septembrie 2017, in cadrul proiectului Oras pentru Oameni, schimbarea fiind menita sa imbunatateasca siguranta rutiera si sa dezvolte spatiul public.
Geometria strazii Tertuliano Sales de langa Spitalul de copii Albert Sabin a fost modificata astfel incat trotuarele sa fie marcate mai clar, distantele pe care pietonii trebuie sa le traversezesa fie reduse, iar soferii sa micsoreze viteza cu care circula in zona.
Intersectia a devenit mai compacta, fiind creat un spatiu public mai vast si o zona mai sigura pentru tori utilizatorii.
Intersectia a fost transformata in cadrul unui experiement, obtinandu-se micsorarea vitezei pentru viraje, reducerea latimii benzilor de circulatie si spatiu suplimentar pentru pietoni.