Cum se luptă Copenhaga cu ambuteiajele de biciclete
Ambuteiajele nu sunt o surpriza pentru soferii romani, mai ales la orele de varf ale zilei. Insa chiar daca numarul biciclistilor este in crestere, un ambuteiaj cauzat de biciclete este foarte putin probabil la noi. Si totusi, in Danemarca, acest lucru a ajuns sa fie o problema stringenta.
Numarul bicicletelor a depasit numarul autoturisemor in capitala Danemarcei, inca de anul trecut - un castig semnificativ pentru mediul inconjurator. Dar toate bicicletele au dus, bineinteles, la ambuteiaje pentru care era necesara o solutie rapida, care din fericire nu a intarziat sa apara: Copenhaga a introdus panouri electronice de informare care ii ajuta pe biciclisti sa aleaga rutele mai putin circulate.
In Copenhaga zilnic circula 265.700 de biciclete, spre deosebire de cele 252.600 de autoturisme. Postul de radio Danmarks Radio a anuntat ca vor fi instalate 5 panouri electronice in punctele strategice ale orasului. Copenhaga detine o retea de piste de biciclete de aprox. 386 km, iar panourile ii vor ajuta pe biciclisti sa reduca congestiile in trafic. Primaria capitalei daneze sustine ca aceasta este prima initiativa de acest fel din lume.
Morten Kabell, directorul Departamentului de Tehnologie a Mediului Inconjurator al Copenhagei, a spus ca “exista nevoia unei accesibilitati imbunatatie pentru numarul in crestere al biciclistilor, care, din nefericire, la momentul actual in multe locuri se lupta pe spatiul disponibil pe pistele de biciclete. Speram ca prin aceste panouri de informare vom da biciclistilor oportunitatea de a alege cea mai libera ruta din oras.”
Investitia panourilor electronice va ajunge la aprox. 633.494 de dolari, si acestea vor oferi informatii si despre evenimente, lucrari la drumuri, trafic ingreunat, precum si distantele dintre diferite locatii. Vor evidential, de asemenea, rutele alternative.
Panourile nu sunt insa singura cale prin care Copenhaga spera sa elimine blocajele din traficul cu biciclete. Danezii vor imbunatati infrastructura prin latirea pistelor deja existente, vor imbunatati semnalizarile de intersectii si vor construe mai multe poduri dedicate exclusiv bicicletelor.
41% dintre locuitorii Copenhagei pedaleaza catre si dinspre scoala sau serviciu. Acestia au atins 1.400.129 km/ zi pe bicicleta in 2016. In ultimiii 20 de ani, traficul pe biciclete a crescut cu 68% in capitala, si daca prognozele sunt corecte, va putea creste cu pana la 25% pana in 2025.