Jumatate din vanzarile Symmetrica provin din zona de nord a tarii
- 55% din vânzările companiei, direcţionate către proiectele publice
- Numărul proiectelor private, în continuă creştere
- Zona urbană absoarbe 90% din vânzările de pavele şi borduri
București, 7 mai 2015 - Potrivit Symmetrica, liderul pieţei locale de pavele şi borduri vibropresate şi cel mai mare producător autohton, aproape jumătate din totalul vânzărilor realizate provin din zona de nord a ţării, mai ales din judeţele din Moldova.
"Prin cele cinci capacităţi de producţie pe care le deţinem acoperim 80% din teritoriul ţării, livrând produse la preţuri competitive în Moldova, Muntenia, Dobrogea şi Transilvania. Din totalul produselor livrate însă, cea mai mare parte, de 47%, ajunge în zona de nord, urmată de zona de sud, unde livrăm circa 34% din totalul producţiei”, a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica. Potrivit afirmaţiilor sale, restul de 19% din produsele Symmetrica ajung pe piaţa din Vestul ţării, unde Symmetrica are o acoperire mare datorită fabricilor deschis în Prejmer, jud. Braşov, şi Cociu, jud. Bistriţa-Năsăud. În ceea ce privește tipologia proiectelor, Sebastian Bobu, menționează faptul că proiectele publice sunt cele preponderente în fiecare regiune, deși investițiile bugetare sunt într-o continuă scădere în ultimii ani. O schimbare notabilă a intervenit însă în zona proiectelor private și rezidențiale, al căror număr a cunoscut o creștere ușoară, dar constantă, în ultimul an. „În acest moment, circa 60% din vânzările companiei sunt direcţionate către proiecte publice, iar 25% către proiecte private, fie că sunt comerciale, industriale sau rezidenţiale. Restul de 15% revin vânzărilor către persoane fizice”, a subliniat Sebastian Bobu. Acesta a subliniat că din totalul vânzărilor către persoanele fizice, circa 5% se realizează în mod direct, restul de 10 procente fiind efectuate prin intermediul magazinelor de bricolaj.
În ceea ce priveşte vânzările către clienţii finali, Sebastian Bobu a subliniat că zona Moldovei conduce detaşat faţă de alte zone din ţară, acest lucru fiind posibil datorită brand-awarness-ului companiei în zonă. „Livrările pentru proiecte rezidențiale includ, de regulă, produse pentru amenjarea curților proprii, iar, în cele mai multe cazuri, clienții efectuează comenzile în funcție de sfaturile primite de la arhitecții cu care colaborează sau după propriile gusturi. Astfel, aceștia prezintă o educație superioară, iar criteriile care stau la baza achizițiilor sunt calitatea, durabilitatea și aspectul produselor, nu prețul acestora”, a afimat Bobu. La polul opus, în cazul proiectelor publice, prețul devine elementul decisiv, iar produsele sunt alese direct de către constructor cu scopul de a obține cel mai bun preț. „În general, proiectele publice nu conțin detalii amănunțite legate de tipul, modelul sau modalitatea de montaj al pavelelor, iar comanda finală conține produse simpliste din punct de vedere al aspectului”, a completat reprezentantul companiei. În ceea ce priveşte împărţirea business-ului companiei din punct de vedere al ponderilor urban versus rural, proiectele din marile oraşe absorb circa 90% din comenzi. „Considerăm totuşi că zona rurală are mari nevoi în ceea ce priveşte amenajările de spaţii publice şi sperăm ca treptat fondurile alocate în acest sens să crească”, a încheiat Sebastian Bobu. Moldova, în topul vânzărilor către clienţi finali
Despre Symmetrica
Symmetrica este o companie 100% românească, producătoare de pavele, borduri şi rigole vibropresate pietonale şi carosabile, într-o gamă variată de forme şi culori. Aceasta a fost înfiinţată în 1994 de Florentina-Mihaela Stanciu (60% din acţiuni) şi Florin-Cristinel Stanciu (40% din acţiuni).
Prima fabrică Symmetrica a fost inaugurată în 1999 la Vereşti, judeţul Suceava, urmată apoi de unităţile de producţie de la Podu Iloaiei, judeţul Iaşi (2010), şi Bolintin Vale, în apropiere de Bucureşti (2011), Prejmer – Braşov (2012) şi Cociu – Bistriţa-Năsăud (2012).
Principalele proiecte pentru care Symmetrica a livrat pavele şi borduri se numără Arena Naţională, parcul balnear din staţiunea Vatra Dornei, magazine Carrefour, Lidl, Penny Market, parcări cu pavele ecologice în Bucureşti etc. De asemenea, produsele companiei au fost folosite pentru reabilitatea de străzi, trotuare şi parcuri ecologice din întreaga ţară.