SYMMETRICA, crestere cu 25% a livrarilor catre magazinele de bricolaj
Symmetrica, liderul pieţei locale de pavele şi borduri vibropresate şi cel mai mare producător autohton, și-a majorat în acest an livrările pe segmentul de bricolaj, dar și în proiectele private, contrabalansând în acest fel scăderea investițiilor în proiecte publice.
Potrivit afirmaţiilor sale, în acest moment, vânzările companiei către magazinele de bricolaj reprezintă 10% din business-ul total, faţă de 7% în 2013.
„Numărul românilor ce achiziţionează pavele din magazinele de tip do-it-yourself pentru proiectele de amenajare a curţilor sau parcărilor proprii este în continuă creştere, aceştia înţelegând avantajele consilierii de specialitate pe care o primesc în aceste locaţii, dar şi a garanţiei primite”, a mai spus Sebastian Bobu.
Şi în ceea ce priveşte segmentul proiectelor private, fie că sunt comerciale, industriale sau rezidenţiale, Symmetrica şi-a majorat livrările în acest an, comparativ cu 2013. Astfel, dacă anul trecut 20% din încasări veneau din astfel de proiecte, în acest moment ponderea a ajuns la 30%.
„Orientarea către proiectele publice şi către vânzările în segmentul do-it-yourself a fost determinată şi de scăderea cu 25% a investiţiilor în segmentul privat. Astfel, în acest an am observat o diminuare a investiţiilor în infrastructură şi proiecte de amenajare a spaţiului public, iar acest lucru s-a putut observa şi în livrările Symmetrica”, a mai adăugat Sebastian Bobu.
Acesta a subliniat că, dacă în 2013 70% din vânzările totale erau direcţionate către proiecte publice, în acest moment ponderea a scăzut până la 60%.
Piața de pavele şi borduri, în ușoară creștere
Cu toate că investițiile în sectorul public au raportat o scădere majoră, creșterile pe segmentul privat au dus la o ușoară evoluție a pieței în ultima perioadă. Astfel, conform estimărilor Symmetrica, în primele 9 luni ale acestui an, piața s-a majorat cu 2-3%, comparativ cu intervalul similar din anul trecut.
„În ceea ce privește întregul an, estimările noastre arată că majorarea pieţei se va menține. Astfel, față de volumul raportat în 2013, de circa 12 milioane de metri, și valoarea de aproximativ 66 de milioane de euro, estimăm că anul 2014 se va încheia cu un rezultat pozitiv - 12,5 -13 milioane metri și o valoare de 75 de milioane euro”, a adăugat Sebastian Bobu.
Acesta a subliniat că Symmetrica își va păstra și în acest an cota de piață de 24% deținută în acest moment.
Despre Symmetrica
Symmetrica este o companie 100% românească, producătoare de pavele, borduri şi rigole vibropresate pietonale şi carosabile, într-o gamă variată de forme şi culori. Aceasta a fost înfiinţată în 1994 de Florentina-Mihaela Stanciu (60% din acţiuni) şi Florin-Cristinel Stanciu (40% din acţiuni).
Prima fabrică Symmetrica a fost inaugurată în 1999 la Vereşti, judeţul Suceava, urmată apoi de unităţile de producţie de la Podu Iloaiei, judeţul Iaşi (2010), şi Bolintin Vale, în apropiere de Bucureşti (2011), Prejmer - Braşov (2012) şi Cociu - Bistriţa-Năsăud (2012).
Principalele proiecte pentru care Symmetrica a livrat pavele şi borduri se numără Arena Naţională, parcul balnear din staţiunea Vatra Dornei, magazine Carrefour, Lidl, Penny Market, parcări cu pavele ecologice în Bucureşti etc. De asemenea, produsele companiei au fost folosite pentru reabilitatea de străzi, trotuare şi parcuri ecologice din întreaga ţară.