Noul device Market•r transformă spaţiul şi atrage clientul la raft
Modalităţile de promovare a produselor la raft devin, în ultima perioadă, din ce în ce mai competitive şi în mod automat mai atrăgătoare. Datorită tehnologiei digitale şi, mai ales, felului creativ în care aceasta evoluează de la o zi la alta, asistăm la o continuă transformare a spaţiului. Însăşi relaţia noastră cu digitalul este, la rândul ei, cel puţin interesantă.
Ne dorim acces rapid la informaţii, dar mai presus de orice ne dorim să ştim că timpul petrecut în alegerea unui produs este timp câştigat, şi nu timp pierdut. Iar asta se întâmplă nu doar dacă ne aflăm la supermarket, farmacie ori aşteptăm să ne vină rândul la medicul stomatolog. Timpul este la fel de preţios oriunde am fi. Prin funcţiile cu care este dotat (sau cu care poate fi updatat în funcţie de specificitatea unui business), dispozitivul Market•r pare să ştie toate aceste lucruri.
Dispozitivul Market•r şi principalele lui funcţii:
- dotat cu un senzor de proximitate, „simte“ când cineva este în preajmă, prin urmare, va declanşa clipuri audio, va schimba un video clip, va porni animaţii sau va anima butaforii;
- pentru că are un modul video integrat, scanează spaţiul din proximitate şi înregistrează informaţiile: inteligenţa artificială îi va permite să clasifice audienţa în funcţie de vârstă, sex şi emoţie, în consecinţă, va şti exact cui îi va livra informaţia;
- faptul că este luminat puternic şi are o interfaţă multi-touch receptivă deschide variate moduri de comunicare cu clientul: completare de formulare, distribuire de discount-uri, prezentarea unor aplicaţii interactive amuzante de tipul „roata norocului“;
- face ca drumul spre informaţii să fie mai uşor: prin scanarea codului EAN sau QR de pe un produs se poate afişa fie o pagină interactivă de prezentare a produsului respectiv, fie recomanda un alt produs mai bun când shopperul scanează un produs competitor.
Studiu de caz: implementarea dispozitivului în spaţiile comerciale
Ţinând cont de funcţiile enunţate mai sus, dispozitivul Market•r se recomandă de la sine ca promoter digital, ideal de poziţionat în zona rafturilor. Devine, prin urmare, o necesitate în spaţiile comerciale – de la super la hipermarketuri, de la bănci şi farmacii până la mall-uri, magazine de haine, bijuterii sau produse de nişă. Actul achiziţionării unuia sau mai multor produse nu mai este un simplu act mecanic ori dictat de impulsul momentului, ci o experienţă în sine – se oferă informaţii extra, se integrează produsul într-un context, clientul este implicat şi ajutat să aleagă.
Exemplu: integrarea dispozitivului la rafturile cu produse dermatocosmetice
Includerea tehnologiei în procesul de informare al clienţilor a devenit de mult o necesitate. Felul în care este inclusă, însă, va reuşi să atragă sau nu atenţia, să îşi dovedească eficienţa sau nu. Prin simpla scanare a codului QR, clienţii pot afla, direct la raft, detalii utile despre ingredientele folosite în crearea unui produs dermatocosmetic, formule, dar şi brevete. Încă de la primele utilizări, dispozitivul îşi va dovedi eficienţa, argumentele fiind intuitive - ne dorim să ştim tot ce conţine un produs pe care îl aplicăm pe pielea noastră, cum a fost făcut, care este alegerea cea mai bună pentru fiecare tip de piele.
Magazinele Bebe Tei din mall Plaza, Sun Plaza, Vitan, Titan, dar şi cel din Constanţa au adoptat acest tip de comunicare digitală la raft şi au implementat dispozitivul în zona cu produse dermatocosmetice. În felul acesta, clientul poate avea acces la o serie variată de informaţii privind produsele din portofoliul brandului respectiv, în cazul de faţă, Bioderma - ingrediente, formule, brevete.
Ce aduce nou acest device comparativ cu alte moduri de comunicare la raft? Faţă de POSM-urile utilizate în mod tradiţional în comunicarea la raft - de genul wobbler sau shelf talker - dispozitivul Market•r dă informaţiei un boost modern (fie că e vorba de imagine, video, text dinamic sau mix între acestea). Utilizându-l, clientul este automat stimulat să interacţioneze cu produsul, să afle mai multe detalii, detalii ce urmează să fie afişate pe ecran.
Important! Nu doar conţinutul se personalizează, ci şi designul device-ului. Elementele care compun dispozitivul pot fi adaptate la context, la arhitectura spaţiului, pentru o integrare cât mai armonioasă (alegerea culorii ramei, de exemplu, este una dintre opţiunile urmărite).