Operational HR: Despre provocările și tendințele actuale ale departamentelor de resurse umane
În prima zi a evenimentului ne-am bucurat de prezența a 150 de participanți, care au avut ocazia de a cunoaște profesioniști din industria HR.
Conferința a fost deschisă de Oliver Perkins, Autor, Facilitator și Managing Director, Brainovate, care a destins atmosfera, invitând participanții să se cunoască și să interacționeze. Temele abordate de Oliver au cuprins subiecte precum leadership-ul și emoțiile în context profesional, dar și personal. Invitatul nostru a menționat faptul că la baza principiilor de leadership se află emoțiile, pozitive și deopotrivă cele negative.
Cel de-al doilea speaker, Grigoriada Stroe, HR Director, UBISOFT, a continuat discuția amintind de employer branding, cum sunt atrași de către companii candidații care fac parte din categoria generației Z și ce este important pentru aceștia să vadă într-o companie când își aleg viitorul job.
Din perspectiva satisfacției angajaților în cazul unei relocări sau a unei reamenajări la nivel organizațional, am stat de vorbă cu Lucian Opriș, Senior Associate Office Agency, Colliers International România, care este de părere că productivitatea este atunci când un loc de muncă nu se traduce prin presiunea unui loc de muncă.
Cel de-al treilea speaker, Alexandra David, Director Resurse Umane, Frieslandcampina România a continuat discuția din perspectiva culturii organizaționale, care este esențială în supraviețuirea pe piață și care nu se conturează când noi începem să lucrăm la ea, ci este deja acolo.
În ceea ce privește importanța brand-ului la nivel intern, Mihaela Rădulescu, Fondator și Consultant de Branding, Innerout - Reputation Management, atrage atenția asupra importanței covârșitoare a acestuia, aspect care se traduce în sentimentul de apartenență la un scop comun, valori comune și comportamente acceptate.
Cea de-a doua sesiune a conferinței a adus-o alături de noi pe Gyongyi Hunyadi - HR Manager, VCST Automotive Production, care ne-a prezentat care sunt modalitățile prin care o companie din industria automotive reușește să atragă potențiali viitori angajați și păstrând în același timp ridicat nivelul de retenție.
În aceeași notă, am continuat cu Aurelia Szilvassy, HR Manager, Ford, care ne-a vorbit tot despre importanța conceptului de employer branding, subliniind faptul ca treaba oamenilor din resurse umane este să își înțeleagă angajații, astfel încât aceștia să rămână loiali organizației și în același timp, motivați.
Marian Hanganu, Sales Manager, Romanian Software, a abordat tematica discuției din perspectiva recrutării forței de muncă străină, atrăgând atenția asupra evoluției numărului de salariați din România, care s-a înjumătățit din 1990.
Tot prin puterea exemplului, Anca Grezov, HR Country Manager & CEN Competency Manager, DANONE, ne-a vorbi despre cum cultura unei organizații reprezintă și este reprezentată de angajații săi, iar din perspectiva situației actuale de pe piața muncii în ceea ce privește managementul talentelor, Luiza Banyai, HR Development Manager, ENEL, a susținut că strategia companiei cu privire la atragerea și creșterea talentelor în cadrul unei organizații este esențială.
Conferința a continuat cu intervenția lui Richard A. McKinnon, Managing Director, WORKLIFEPSYCH LTD., U.K., care a adus în discuție tema flexibilității psihologice la locul de muncă. Richard susține că flexibilitatea într-un context organizațional presupune o gândire ușor adaptabilă și ‘elastică’, iar procesul se rezumă în 3 etape: prezența și conștientizarea stărilor și emoțiilor pe care le trăim, renunțarea la lupta cu gândurile și emoțiile prin adoptarea unei alte atitudini față de acestea și definirea setului de valori pe care să îl aplicăm în mod recurent.
În încheiarea primei zile de conferință, Giovanni Manchia, Lecturer Organisational Change Management, ROTTERDAM SCHOOL OF MANAGEMENT, Netherlands, a vorbit despre managementul talentelor din interiorul organizațiilor susținând că, de obicei, problema în gestionarea acestora se poate traduce prin tratarea tuturor angajaților în același mod, fără să se țină cont de faptul că aceștia au nevoi și abilități diferite. Apoi, managementul unei organizații vede și înțelege de cele mai multe ori talentul printr-o abilitate rară și valorificată la un nivel înalt, fără să țină cont de potențialul celorlalți angajați.
Cea de-a doua zi a conferinței a debutat cu câteva informații și noutăți din sectorul de resurse umane, mai precis cu noutăți legate de provocările strategice ce marchează transformarea funcției de HR în era digitală, studiu prezentat de Elena Badea, Managing Director Valoria și Daniel Drăgan, Managing Partner BusinessMark. În topul celor 5 provocări cu care se confruntă departamentele de HR în prezent au fost enumerate menținerea unui nivel ridicat de implicare a angajaților, retenția angajaților cu potențial ridicat și a celor cu performanțe deosebite, crearea unei culturi organizaționale care să ofere companiei un avantaj competitiv, asigurarea competențelor de leadership care să ajute compania în demersul atingerii obiectivelor de business și crearea unui mediu de învățare care să răspundă rapid nevoilor de dezvoltare ale angajaților prin folosirea tehnologiei.
Am discutat despre rolul departamentului de HR în procesele de schimbare la nivel organizațional alături de Ana Afteni, HR Director Italia, Grecia și Israel, RECKITT BENCKISER HEALTH.
În continuare, Stelian Bogza, Co-Founder, Benefitonline, a ridicat la fileu un subiect destul de des dezbătut în rândul specialiștilor de resurse umane când vorbim despre retenția angajaților și gradul acestora de satisfacție. Stelian susține că perspectivele angajatului modern s-au schimbat, așadar acesta nu se mai lasă convins doar de beneficiul financiar, ci ia în considerare mai degrabă avantajele extra-salariale atunci când se decide asupra unui loc de muncă, cum ar fi cadourile, pensile private și vacanțele.
Despre tehnicile hibrid în care organizațiile aleg să se raporteze la angajații lor și cum răspund aceștia la astfel de stimuli motivaționali, am vorbit cu Adrian Sion, HR Manager for Romania & Moldova, LINK GROUP.
Despre employer branding într-o industrie controversată ne-a vorbit Anca Păun, Talent Acquisition & Employer Branding Manager DACH, Nordics & South Central Europe, British American Tobacco, care a adus în discuție elementul digital în acest proces de employer branding. Anca a vorbit despre tendințele din acest sector, susținând că Facebook încă este un canal folosit, în continuă schimbare - ‘interacțiunea pe pagină continuă să scadă. În același timp, o rată mai bună de interacțiune o au materialele video comparativ cu imaginile statice, iar pentru un engagement optim, paginile ar trebui populate cu conținut în mod constant - 5 postări pe zi, pentru a obține o rată de interacțiune bună.
Din perspectiva noilor modificări GDPR, Alina Ghiță, Human Resources Director, Pharmafarm & Gedeon Richter Farmacia, a prezentat pașii esențiali în implementarea GDPR în HR. Alina consideră că elemenetele cheie care pot analiza procesele interne din toate punctele de vedere sunt formate din angajații departamentelor de HR, juridic și IT.
Din perspectiva educațională am discutat cu Daniela Buscan, Director, ACADEMY+PLUS BUCUREȘTI, care a atras atenția că România este în topul țărilor din UE cu o rată ridicată de sărăcie și este aceeași situație și în cazul abandonului școlar.
Am încheiat conferința alături de Tim Ackermann, Global Head Talent Acquisition & Experience, LIDL Germany care a adus în discuție practicile de gamification care sunt din ce în ce mai adoptate pe piața muncii.
Citeste mai mult despre ce s-a discutat la Operational HR in documentul atasat.
Evenimentul OPERATIONAL HR a fost organizat de BusinessMark.
Partenerii evenimentului au fost: ROMANIAN SOFTWARE, SIGNAL IDUNA, REGINA MARIA.
Radio-ul oficial al evenimentului: Europa FM.
Eveniment susținut de: Camera de Comerț Marea Britanie - România, Camera de Comerț Bilaterală Bulgaria - România, Camera de Comerț România - Portugalia, Zelist Monitor.
Parteneri media: AGERPRES, Administratie.ro, Global Manager, Curierul Național, Moneybuzz, DeBizz, FEMEI IN AFACERI, Financial Market, Gazeta de stiri, Financiarul.ro, New Money, Spatiul Construit.ro, Signal Connect, PR Box, Rbe Connect, PR Wave, Jurnalul de Afaceri, Business24, Ziare.com, IQ ADS, SMARK, 1 asig.ro, Social Media Romania, Monitorul de Făgăraș, Cargo Magazin, Portal Management, Market Watch, Vreaulocdemunca.ro, InfoOradea, Inturda.ro, Revista Bulevard, Transilvania Business, Portal HR, Manager Express, Ziarul Clujean, Matek, Aktual24.ro.