Oraşul care construieşte 750 de kilometri de piste pentru biciclete
Consiliul metropolitan din Milano a aprobat un plan care prevede construirea a 750 de kilometri de noi piste pentru biciclete care să conecteze oraşul şi zona sa metropolitană, ca parte a eforturilor de reducere a emisiilor şi de decongestionare a traficului.
Valoarea proiectului “Cambio” se ridică la 250 de milioane de euro, sumă care va fi cheltuită pentru construirea a 24 de piste. Dintre acestea, patru vor fi circulare şi 20 radiale.
Reţeaua de piste pentru biciclete va fi dublată de o reţea de fibră optică ce va permite utilizarea unor soluţii de infrastructură smart, precum sisteme de iluminat cu un impact redus asupra mediului şi afişarea de informaţii în timp real de-a lungul traseelor. Proiectul include şi amenajarea unor parcări pentru biciclete.
La final, 80 la sută dintre serviciile oraşului, incluzând spitale, şcoli, gări, spaţii comerciale, nu vor fi mai departe de un kilometru de o pistă pentru biciclete.
Proiectul “Cambio” va fi implementat începând cu această vară şi are ca termen de finalizare anul 2035. Se speră ca până atunci 20 la sută dintre deplasările locale să se facă cu bicicleta.
După primul lockdown naţional de la începutul anului 2020, în contexul pandemiei de coronavirus, autorităţile milaneze au anunţat planul “Străzi deschise” care a vizat transformarea a 35 de kilometri de străzi în alei pietonale şi piste pentru biciclişti.
Astfel de demersuri sunt în linie cu obiectivul ca oraşul să atingă nivelul net zero în ceea ce priveşte emisiile de gaze cu efect de seră până în 2050.
Capitala Franţei este un alt oraş mare care investeşte în dezvoltarea infrastructurii pentru biciclete. În cadrul aşa-numitului Plan Velo se vor construi 130 de kilometri de piste pentru biciclete până în 2026, astfel încât oraşul să fie complet accesibil pe bicicletă.
Regândirea infrastructurii de transport astfel încât să fie încurajată deplasarea pe jos sau cu bicicleta - aceasta din urma cunoscand oricum un avânt uriaş în ultima perioadă în ţări precum China, Germania, Irlanda, Marea Britanie şi Statele Unite – a devenit pivot al strategiei oraşelor în lupta cu pandemia. Citeşte mai mult: Tot mai multe oraşe fac acest lucru pentru a-şi proteja locuitorii după ieşirea din izolare
Mersul pe bicicletă poate fi de multe ori un sport extrem în oraşe, însă există şi locuri în care pedalatul este încurajat prin proiecte remarcabile de infrastructură, de la parcări pentru biciclete pe mai multe niveluri la piste suspendate conectate la transportul public. Biciclistilor li se face prin unele părţi chiar şi cale prin mijlocul apei. Descoperă 12 dintre cele mai interesante proiecte de infrastructură pentru biciclete.