Strategii SEO care încă funcționează în 2024!
Deoarece s-au schimbat multe din punct de vedere SEO în ultimele 18 luni, în cadrul acestui material vom discuta despre Strategii SEO care încă funcționează în 2024.
În funcție de tipul de website pe care îl aveți, schimbarile pot avea efecte pozitive sau negative.
Dacă aveti un site mic, poate fi necesar să vă schimbați complet strategia SEO, în timp ce pentru cei care dețin un forum, un website mai mare, un portal sau un site de comerț electronic, aceștia pot avea la dispoziție o mulțime de noi oportunități pentru a obtine clasamente mai bune.
Așadar, în urma actualizărilor de algoritm, a documentelor Google apărute recent în mediul online și a AI (artificial intelligence) care inundă SERP-urile (Search Engine Results Page), întrebarea cheie pentru companii este: ce Strategii SEO încă funcționează în 2024?
Cuprins:
- Obținerea de backlinkuri.
- Actualizări și update-uri de conținut.
- Prezintă-te ca o afacere / business real.
- Forumuri / Portaluri și conținut generat de utilizatori afiliați.
- Conținut parazit - conținut găzduit cu scopul de a clasifica anumite fraze.
- SEO programatic – conținut generat de AI.
Ca în orice eră a optimizării căutării, lucrul important de înțeles nu este modul în care un algoritm afectează pe toată lumea atât de mult, ci felul în care vă afectează site-ul dvs.
Există reguli diferite pentru diferite tipuri de site-uri și ceea ce funcționează pentru un site nu va funcționa întotdeauna pentru altul.
Despre secretele algoritmilor de căutare regasiți un rezumat în cadrul următorului articol:
https://www.miriodev.ro/post/secretele-algoritmilor-de-cautare
În acest articol, ne vom concentra asupra a ceea ce vedem ca încă funcționează pentru firmele cu site-uri tipice de dimensiuni mici și mijlocii. Dacă aveți un alt tip de site, aceste lucruri pot funcționa mai bine sau deloc, în funcție de strategia digitală, nivelul de autoritate online și tipul de site pe care îl aveți.
1. Linkbuilding sau obținerea de linkuri de calitate
Acest lucru nu ar trebui să fie o surpriză, dar construirea și obținerea unor linkuri de calitate către websiteul dvs., în general încă funcționează.
Desigur, nu toate linkurile sunt egale. Există câteva aspecte importante care, deși este posibil să nu se fi schimbat prea mult în ultimele luni, sunt importante și de care companiile trebuie să fie conștiente atunci când creează / obțin linkuri sau interacționează cu furnizorii de creare de linkuri.
Documentele Google apărute recent în online indică faptul că paginile de la care primiți linkuri și de la care obțineți trafic influențează valoarea și calitatea percepută a linkului.
Cu alte cuvinte: vrei linkuri nu numai de la site-uri cu autoritate care au trafic mare, ci și de la site-uri mai mici, dar care primesc trafic real de la persoane reale.
Dupa recenta actualizare (HCU - Helpful Content Update) de la Google este indicat să vă doriți să fiți foarte atenți la calitatea linkurilor direcționate către site-ul dvs.
Desigur, se aplică și toate avertismentele obișnuite în ceea ce privește asigurarea faptului că linkurile provin de la site-uri de încredere.
De exemplu, pe https://www.scamadviser.com/ puteți verifica dacă un website este de încredere sau nu.
Despre Backlinkuri bune versus Backlinkuri proaste am realizat un articol dedicat aici:
2. Actualizari și update-uri de conținut
În timp ce un site complet care a pierdut mult trafic în urma updateului HCU poate avea alte probleme, dacă aveți un site cu pagini mai vechi în care clasamentele au scăzut, trecerea printr-un proces amănunțit de curățare pentru a actualiza paginile și conținutul acestora este încă o soluție eficientă.
Tipul de conținut preferat de Google (și intenția percepută) pentru o pagină cu rezultatele căutării se poate schimba permanent.
Dacă ați optimizat o pagină pentru X sau Y cuvinte cheie în urmă cu doi ani, puteți identifica modificări pe care poate doriți să le încorporați pe măsură ce recititi și actualizați pagina.
Este posibil ca pagina pe care o aveți să nu mai abordeze ceea ce caută Google în SERP sau intenția de cautare nu mai este similară (de exemplu, o mulțime de pagini încă se clasifică în rezultatul căutărilor), dar natura acestor pagini s-ar putea să se fi modificat (de exemplu, pagini mai lungi sau mai scurte, formatare diferită, ș.a.m.d ).
Trebuie să reveniți asupra continutului mai vechi și să faceți ajustări acolo.
În mod similar, doriți să auditați legăturile interne și externe ( linkurile ) care indică catre paginile dvs. cheie (în special atunci când acestea au pierdut trafic în timp) și să vă asigurați că textul ancora pe care îl utilizați nu este prea aliniat cu cuvântul cheie țintă.
3. Prezintă-te ca o afacere / business real
S-ar putea să vă gândiți „Suntem o adevărată afacere! Nu este nevoie să ne prefacem.”
Deși este adevărat că nu trebuie să „vă prefaceți”, este, de asemenea, cazul în care este posibil să aveți nevoie să ajutati si să semnalați Google că sunteți o afacere reală.
Dacă nu ați investit serios în SEO și/sau nu sunteți un brand puternic ( recunoscut ), site-ul dvs. poate avea:
- Un număr foarte mic de linkuri externe care indică către dvs de pe alte site-uri.
- Prezență limitată în directoare și furnizori de date de afaceri
-Un număr redus de căutări pentru marca / firma dvs
Ceea ce puteți controla aici din punct de vedere SEO (dincolo de crearea de linkuri, despre care am menționat deja) este să vă asigurați că aveți citate construite și că numele, adresa și numărul de telefon sunt consecvente între furnizorii de date. Acest lucru nu se limitează doar la companiile cu prezență locală.
Despre reputatia brandului in mediul online am scris aici:
https://www.miriodev.ro/post/marketing-pentru-reputatia-brandului
4. Forumuri / Portaluri și conținut generat de utilizatori
Dacă ați căutat ceva recent, probabil că ați gasit la un moment dat in rezultatele cautarii dvs. Softpedia, Reddit, Quora, Forumuri sau Portaluri de nișă apărând destul de des.
În funcție de site-ul dvs. și de nișa dvs., ați putea lua în considerare un element de comunitate (un forum de nișă sau un forum de utilizatori), sau să vă gândiți să va promovati in cadrul acestor comunități de nișă care au conținut puternic și audiență bine filtrată.
De exemplu, un portal de nișă pentru industria de construcții și amenajari din România care are aproximativ 2 milioane de vizitatori în fiecare an este https://www.spatiulconstruit.ro/.
Așadar, pentru cei care activează în această industrie, SpațiulConstruit poate fi locul perfect pentru a se promova și pentru a obține linkuri de calitate.
5. Conținut parazit - conținut găzduit cu scopul de a clasifica anumite fraze
În timp ce Google a încercat să reprime conținutul „parazit” (conținut găzduit pe domenii autorizate cu scopul de a clasifica anumite fraze), acest tip de conținut încă funcționează (pentru moment) pentru multe companii.
Execuția reală a acestei tactici poate varia (adică crearea de articole de o slaba calitate și publicarea acestora în publicații de renume cu ideea că nu trebuie să vă faceți griji cu privire la calitatea articolului și a linkului deoarece conținutul este găzduit pe un terț domeniu de înaltă autoritate).
Chiar dacă nu vă veți angaja în versiuni mai agresive ale acestei strategii, este important dacă veti puteți crea conținut de calitate care va obtine un bun clasament atât pe un domeniu extern și cu o autoritate bună, cât și pe orice altă pagină.
6. SEO programatic – conținut generat de AI
SEO programatic este practica de lansare a paginilor cu conținut automatizat (acum frecvent ajutate/completate de AI = inteligența artificială).
Câteva exemple de tipuri de conținut SEO pe care poate doriți să le luați în considerare:
Pagini bazate pe geografie (de exemplu, costurile locuinței în {X}, X fiind Brașov, București, Iași, Constanța etc.)
Pagini șabloane (de exemplu, șabloane de prezentare de diapozitive, șabloane Excel etc.)
X vs. Y (de exemplu, o aplicație față de alta, un produs față de altul, un tip de material față de altul etc.)
Cel mai bun X pentru Y (de exemplu, cei mai buni pantofi pentru alergat, cei mai buni pantofi de lucru, cei mai buni pantofi pentru șantiere de construcții, cei mai buni pantofi pentru urcat pe munte etc.)
În fiecare dintre aceste cazuri, ați dori să aveți:
Un fel de date (în mod ideal, ceva la care aveți acces numai dvs./compania dvs., care valorifică expertiza și experiența dvs.) care se aplică interogărilor în cauză.
Un șablon puternic, cu conținut și câmpuri reutilizabile pentru a insera interogările și datele unice, după caz.
Este posibil ca un conținut generat de inteligență artificială să ajute la construirea sau completarea conținutului dorit.
Aceasta este o tactică masiv utilizată, dar „depinde”, deoarece lansarea multor pagini în care marea majoritate a conținutului este duplicat, cu valoare redusă pentru site-ul dvs. cu autoritate redusă, poate fi dezastruoasă și vă poate determina să vă scufundați site-ul în loc să îl creșteți.
Dacă, în schimb, este bine realizat, cu un set de date potrivit, publicația potrivită și pe site-ul potrivit, SEO programatic încă funcționează.
Pentru alte articole interesante despre SEO, marketing și promovare online, accesați linkul de mai jos:
https://www.miriodev.ro/blog-mirio-development-marketing