SYMMETRICA: Parcarile si trotuarele, amenajate cu produse ieftine
- 80% dintre proiectele publice folosesc pavele simple și ieftine
- 70% dintre clienții privaţi preferă pavele mai complexe și estetice
Amenajările cu pavele sunt din ce în ce mai căutate de către toate segmentele de consumatori, însă există diferențe majore între proiectele publice și cele private în ceea ce privește criteriile de achiziție, conform datelor Symmetrica, liderul pieţei locale de pavele şi borduri vibropresate şi cel mai mare producător autohton.
”Comportamentul de consum diferă foarte mult pe segmentele de clienți. Astfel, dacă ne referim la proiectele publice, 80% dintre constructori aleg în continuare cele mai simple și ieftine produse pentru proiectele de parcări, trotuare sau pieţe”, declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.
„Acum, 70% dintre clienţii privaţi au început să prefere pavelele ce au prețuri medii și mari și sunt diferite din punct de vedere al complexității sau culorilor produselor, cele high-end având prelucrări care le dau aspect antichizat, splitat, culori în mixuri sau cu nuanțe speciale, cum este albul, sau adaosuri de aditivi speciali”, a mai spus Sebastian Bobu.
Acesta a subliniat că în proiectele publice nu se ţine cont în mod special de tipul de zonă amenajată sau de calitatea sau estetica produselor, în timp ce în proiectele private pavelele sunt alese şi în funcție de arhitectura clădirii.
Criteriul prețului cel mai mic persistă în zona proiectelor publice și comerciale
Dacă în rândul clienților privaţi criteriile de achiziție au început să se îndrepte în alte zone decât prețul, nu același lucru se poate spune despre proiectele publice, aceștia alegând în continuare cele mai simple și ieftine produse.
”Astfel, cei mai mulți dintre clienții din segmentul proiectelor publice, respectiv 80%, aleg produsele simple, reprezentate în general de pavelele gri, ponderea celor cu design deosebit fiind de doar 5%”, a menționat Directorul Executiv al Symmetrica.
Pavelele iau locul altor metode de amenajare
Totuşi, indiferent de tipul de pavele pe care îl aleg, atât clienții privați, cât și cei din domeniul public, decid să includă aceste produse în proiectele de amenajare în detrimentul altor metode, datorită avantajelor pe care le au.
”Noi observăm o creștere a cererii pentru pavele pe toate segmentele, atât public, cât și cel privat ce înclude clienții comerciali și cei rezidențiali. Acest lucru se datorează avantajelor pe care le conferă montarea acesui tip de produse, precum cele estetice, cele de ordin economic, întrucât pavelele au o durată mare de viață și pot fi întreținute ușor, și nu în ultimul rând avantaje legate de posibilitatea înlocuirii sau relocării lor fără pierderi însemnate”, a încheiat Sebastian Bobu.
Despre Symmetrica
Symmetrica este o companie 100% românească, producătoare de pavele, borduri şi rigole vibropresate pietonale şi carosabile, într-o gamă variată de forme şi culori. Aceasta a fost înfiinţată în 1994 de Florentina-Mihaela Stanciu (60% din acţiuni) şi Florin-Cristinel Stanciu (40% din acţiuni).
Prima fabrică Symmetrica a fost inaugurată în 1999 la Vereşti, judeţul Suceava, urmată apoi de unităţile de producţie de la Podu Iloaiei, judeţul Iaşi (2010), şi Bolintin Vale, în apropiere de Bucureşti (2011), Prejmer - Braşov (2012) şi Cociu - Bistriţa-Năsăud (2012).
Principalele proiecte pentru care Symmetrica a livrat pavele şi borduri se numără Arena Naţională, parcul balnear din staţiunea Vatra Dornei, magazine Carrefour, Lidl, Penny Market, parcări cu pavele ecologice în Bucureşti etc. De asemenea, produsele companiei au fost folosite pentru reabilitatea de străzi, trotuare şi parcuri ecologice din întreaga ţară.