Cât costă crearea și dezvoltarea unui website: Ghid complet costuri creație website
Deși cu toții știm că site-urile web reprezintă unul dintre cele mai puternice canale de marketing pentru orice afacere, doar 64% dintre toate firmele mici dețin unul.
MirioDevelopment vă oferă spre analiză un ghid complet și costuri de creație a unui website.
Nu există îndoială că un website bine realizat poate stimula creșterea afacerii tale. Poate să te ajute să îmbunătățești retenția clienților și să generezi mai multe vânzări, creând impresii si relatii excelente încă de la început.
Prin urmare, întrebarea nu mai este dacă ai sau nu nevoie de un website, ci care este costul dezvoltării unui website care să îndeplinească nevoile afacerii tale.
De ce este dificila estimarea costurilor dezvoltării unui website?
Aceasta este cea mai frecventă întrebare pe care o primim: de ce este atât de dificil să calculezi costul creării unui website?
Poți găsi cifre aproximative pe internet, dar aceste estimări nu reușesc în final să cuprindă toate conceptele creării unui site și complexitatea unei astfel de întreprinderi.
Imaginează-ți că îți construiești casa visurilor, și ai aceeași întrebare: "Care este costul construirii unei case?" Costul va varia în funcție de factori precum tipul casei, locatie, cartierul, suprafața totală, numărul de camere, spațiul exterior, finisajele interioare și exterioare, echiparea locuintei,s.a.m.d.
La fel se întâmplă și în cazul dezvoltării unui site web.
Deci, care este costul dezvoltării unui site? Răspunsul depinde de o multitudine de factori.
În acest articol, vom aborda toate elementele de care ai nevoie pentru o estimare corectă.
Înainte de a începe, să aruncăm o privire la unele statistici de bază care estimează costul mediu al dezvoltării unui site.
Cât costă să construiești un site web: Estimările
Conform cercetărilor, costul mediu al construirii unui site web variază adesea între 500 de euro (pentru un site web al unei afaceri mici) și 10.000 de euro sau chiar mai mult (pentru un site web personalizat și complex).
Pentru a crea un site web obișnuit ( simplist, cu maxim 5 pagini ), în funcție de nevoile fiecarei afaceri, s-ar putea să cheltui între 200 și 500 de euro pentru partea de creatie la care se mai adauga costurile pentru rezervare domeniu ( aprox 10 euro / an ), costurile pentru hostingul anual necesar website-ului ( spatiu de stocare: de la 30 euro la 600 euro / an ) , cost certificat de securitate ( SSL: de la 10 euro la 400 euro / an ), costurile pentru eventuale adrese de email dedicate, si altele.
Prețul unui site web personalizat, complex și bogat în funcționalități poate ajunge până la 10.000 de euro sau chiar mai mult.
Prețul poate varia între 2500 și 50.000 de euro în timp ce întreținerea obișnuită a site-ului web variază de la 50 la 5.000 de euro pe lună - sau de la 600 la 60.000 de euro pe an.
Pe baza datelor de mai sus, este clar că există diversi factori care influențează costul final al dezvoltării unui site web.
Costuri dezvoltare web în Europa
Aceasta este cea mai diversă regiune din lista noastră. Partea sa vestică are costuri exorbitante pentru designul web, în timp ce în Europa de Est prețurile pentru dezvoltarea web sunt ceva mai mici.
Să luăm drept exemplu un website de prezentare simplu, cu cateva pagini.
Prețul mediu pentru construirea unui site web de acest gen începe de la 1.000 de euro (de două ori mai mic decât în SUA!) și poate ajunge până la 6.500 de euro.
- Site web simplu: 1.000 - 6.500 de euro.
- Site web mediu: 9.500 - 20.000 de euro.
- Site web cu design personalizat si complex + diferite functionalitati: de la 25.000 de euro in sus.
Costul dezvoltării web în SUA
Prețurile pentru dezvoltarea web în SUA se situează printre cele mai ridicate din lume, chiar dacă salariile variază considerabil de la o regiune la alta.
Costul mediu al designului web împreună cu dezvoltarea web acolo variază de la 2.000 de dolari până la infinit – bugetul este singura limită.
- Site web simplu: 2.000 - 25.000 de dolari.
- Site web mediu: 26.000 - 52.000 de dolari.
- Site web complex, cu design personalizat: 53.000 - 1 milion de dolari sau mai mult.
Costul dezvoltării web în Asia
Ceea ce face această regiune o destinație populară pentru outsourcing este nivelul redus al tarifelor pentru dezvoltarea web.
În Asia, acestea sunt de două ori mai mici decât în Europa și de patru ori mai ieftine decât în SUA.
Dar aveti grijă deoarece prețurile scăzute pot fi primul semn că ceva nu este în regulă.
- Site web simplu: 800 - 3.000 de dolari.
- Site web mediu: 4.000 - 8.000 de dolari.
- Site web cu design personalizat mare: 10.000 - 1 milion de dolari sau mai mult.
Costul dezvoltării web în Australia
Și revenind la realitate, Australia ține pasul cu SUA.
Agențiile locale de dezvoltare web lucrează pentru tarife orare aproape egale cu competitorii lor americani.
Prețul este, de asemenea, influențat de problema lipsei de abilități tehnice în regiune. Afacerile locale aleg adesea serviciile de dezvoltare web din zona oferite de Malaysia sau Filipine.
- Site web simplu: 6.000 - 23.000 de dolari.
- Site web mediu: 20.000 - 47.000 de dolari.
- Site web complex,cu design personalizat: 48.000 - 1 milion de dolari sau mai mult.
De multe ori, chiar si in cazul website-urilor existente, create cu ani in urma care nu mai sunt functionale din punct de vedere tehnic, SEO, viteza de incarcare, Securitate, etc., costurile pentru reparatiile necesare ( actualizari / update-uri ) variaza de la o regiune la alta in functie de orele de lucru necesare si in functie de costurile / ora percepute.
Asadar, iata care sunt tarifele medii pe oră pentru dezvoltarea web în diferite regiuni și țări:
America de Nord:
Statele Unite: $100-149 / ora
Canada: $100-149 / ora
Europa de Vest:
Regatul Unit: $150-199 / ora
Germania: $150-199 / ora
Italia: $100-149 / ora
Europa de Est:
România: $25-149 / ora
Ucraina: $25-149 / ora
Polonia: $25-149 / ora
Asia de Sud și de Sud-Est:
India: Până la $25 / ora
Filipine: $100-149 / ora
Aceste tarife pe oră oferă o privire generală asupra costului serviciilor de dezvoltare web în fiecare regiune sau țară.
Este important să rețineți că acestea sunt intervaluri medii, iar tarifele reale pot varia în funcție de factori precum complexitatea proiectului, serviciile specifice necesare și experiența profesioniștilor în dezvoltarea web.
Să vedem câțiva dintre factorii care afectează costul real al dezvoltării unui site web.
Factorii care determină costul dezvoltării unui website
Unele dintre factorii semnificativi care determină costul mediu pentru construirea unui website personalizat includ:
Factori în funcție de tip și scop.
Factori în funcție de faze.
Factori esențiali.
Să discutăm fiecare dintre acești factori în detaliu.
I. Factorii în funcție de tipuri și scop.
Unul dintre primele lucruri de făcut este identificarea scopului website-ului tău - un obiectiv clar va ajuta la construirea unui design de website bun, care, la rândul său, va facilita îndeplinirea misiunii tale principale - de a atrage un număr maxim de potențiali clienți.
Iată opt tipuri diferite de website-uri populare pe piață.
1. Website personal și blog
Pentru a împărtăși știri și sfaturi cu potențialii tăi clienți, poți lua în considerare website-uri individuale utilizate ca bloguri personale sau pagini web informative.
2. Pagină de prezentare
Un website de prezentare este ideal pentru afacerile mici în care site-ul afișează detalii de contact, o pagină „Despre Noi” și funcționalitatea de a trimite o cerere sau un apel la acțiune (CTA).
Website-ul prezintă câteva pagini web, iar scopul este de a atrage noi clienți și vânzări. Cu toate acestea, unele site-uri sunt configurate pentru a disemina informații și știri.
3. Corporate
Website-urile corporative implică oamenii și transmit valorile unei afaceri clienților online. Ele sunt strâns legate de scopurile de marketing și trebuie să comunice obiectivul unei companii și să prezinte portofoliul său.
4. Comerț electronic (eCommerce)
Website-ul este ideal pentru furnizorii care doresc să-și vândă produsele online.
5. Educativ
Acest tip de website este destinat instituțiilor educaționale sau instituțiilor care oferă cursuri online.
6. Portal web
Website-urile complexe care au in general mii de pagini ar aparține acestei categorii, unde adună diferite resurse web și oferă, de asemenea, servicii de promvoare, campanii de e-mail, forumuri, motoare de căutare interne și altele.
Un bun exemplu local este https://www.spatiulconstruit.ro/ - portal dedicat industriei de constructii si amenajari Romania.
7. Tip catalog / Director
Acest website este ideal pentru vizitatorii care caută bunuri sau servicii specifice, precum proprietăți imobiliare, locuri de muncă, hoteluri, închirieri auto și altele.
Paginile web oferă un director și un sistem extins de căutare care integrează funcții bazate pe locație, precum și sisteme de feedback și evaluare.
8. Website de comunității (forumuri, social, website-uri de Partajare)
CONCLUZIE CHEIE: Ca o regulă generală, costul dezvoltării website-ului depinde de tipul website-ului. Odată ce clasificarea este explicită, este mai ușor să conturezi caracteristicile și aspectele tehnice necesare pentru website-ul tău.
De asemenea, timpul necesar pentru dezvoltarea site-ului poate varia în funcție de complexitatea paginilor web, cum ar fi integrarea animațiilor sau alte functionalitati si intrumente.
II. Factori în funcție de faze
Construcția unui website implică diverse faze pe care trebuie să le analizăm înainte de a intra în detalii privind costurile reale. Doar după ce înțelegem ce elemente sunt implicate în realizarea website-ului putem determina valoarea lor.
1. Design interfață utilizator și experiență utilizator (UI/UX)
Un design remarcabil al website-ului prevestește succesul produsului/serviciului. Pe scurt, designul UI/UX joacă un rol crucial în succesul website-ului tău.
Ce este necesar pentru a proiecta un website atractiv pentru a impresiona potențialii clienți? Etapele implicate în acest proces includ:
Cercetarea
Crearea wireframe-urilor
Proiectarea UI/UX
Pe scurt, faza de UI/UX ar putea dura în medie una până la două săptămâni și costul poate varia între 500 și 4,000 de euro sau chiar mai mult. Timpul va varia în funcție de cerințele și complexitatea proiectului.
2. Dezvoltarea Front-End
Front-end-ul reprezintă interfața și primul punct vizual pe care vizitatorii website-ului îl recunosc.
Faza începe cu designul și avansează către testarea QA (Asigurarea Calității ).
Asigurarea calității este o fază critică în dezvoltarea website-ului în care obiectivul este să se asigure că website-ul funcționează așa cum este prevăzut și îndeplinește cerințele specificate. Procesul de QA implică teste riguroase pentru identificarea și rezolvarea oricăror probleme sau erori înainte ca website-ul să fie lansat.
3. Dezvoltarea Back-End
Back-end-ul intră în scenă atunci când utilizatorul a interacționat cu interfața vizuală a website-ului prin butoane și altele. Back-end-ul sau partea de server este nucleul oricărui website și este responsabil pentru funcționarea fluentă.
Principalii factori de cost influențatori pentru această fază includ integrarea cu servicii de la terțe părți, interogări complexe, sarcini de procesare a datelor și altele.
4. Dezvoltarea sistemelor de gestionare a conținutului (CMS)
S-ar putea să dorești să creezi, editezi și administrezi conținutul website-ului din când în când. Și nu vrei să te adresezi dezvoltatorilor de fiecare dată când vrei să faci modificări minore.
Prin urmare, ai nevoie de un software CMS pentru a realiza toate aceste sarcini în mod eficient.
III. Factori esențiali
Există mulți alți factori esențiali care contribuie la cheltuielile de dezvoltare a website-ului. Să le analizăm rapid.
Cheltuieli suplimentare pentru dezvoltarea website-ului.
Pagini web (de la 1 la 250 de pagini):
Factori precum numarul de produse și servicii șau tipul de afacere pot influența numărul de pagini web. Agențiile de web design și designerii independenți își ajustează tarifele în funcție de numărul de pagini web.
Designul web:
o Include aspectul vizual al site-ului tău și utilizabilitatea acestuia. Regula generală este că cu cât designul este mai simplu, cu atât costul este mai mic.
Design receptiv:
Designul receptiv este esențial - se adaptează site-ul tău la dispozitivul utilizatorului (desktop, tabletă sau dispozitiv mobil) și îi oferă o experiență fără probleme.
Interactivitate multimedia:
Vizitatorii pot avea o experiență captivantă. Pentru a crea animatii media interactive, este necesar un proces intensiv de timp și resurse
Web hosting sau găzduire web:
Un serviciu care menține accesibilitatea site-ului tău pe internet. Este un serviciu care permite site-ului tău să fie vizibil și accesibil online, stocând fișierele și datele asociate cu site-ul pe servere conectate la internet.
Intretinere lunara:
Mentenanta website-ului poate păstra funcționalitatea acestuia și include actualizări ale sistemului de gestionare a conținutului (CMS) și rezolvarea eventualelor probleme tehnice.
Certificat SSL:
Un certificat SSL este siguranta securitatii pentru utilizatori și browserele de internet. Va trebui să reînnoiești certificatele SSL în fiecare an.
Factorii adiționali precum designul web, designul receptiv, interactivitatea, și alții, asigură o experiență fără probleme pentru clienții tăi.
Este recomandat să iei în considerare costurile implicate pentru a obține un cost total al construirii website-ului.
Costurile de marketing pentru website
Marketingul pentru website este un alt aspect semnificativ pe care ar trebui să-l iei în considerare - ajută la atragerea unui trafic mai calificat și a potențialilor clienți (prospecti).
Poți decide să investești în serviciile care îți oferă cea mai mare valoare și se încadrează în bugetul tău, inclusiv optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) și crearea unei strategii de marketing personalizate.
Să vedem care sunt costurile de marketing pentru website.
Marketingul de conținut (content marketing)
Poți lua în considerare furnizarea de conținut prin infografice, bloguri, podcast-uri și altele. Costurile vor varia în funcție de forma de marketing de conținut pe care o alegi și cât de des publici.
Articol despre Relevanta si utilitatea continutului in promovarea online.
Optimizarea ratei de conversie (CRO)
CRO poate crește conversiile pe website cu tactici de chemare la acțiune (CTA) precum pagini de aterizare, butoane, formulare de înregistrare și altele.
Promovare externa
Promovarea pe alte canale pentru a obtine backlinkuri de calitate este de asemenea esentiala.
Articol despre Backlinkuri bune VS Backlinkuri proaste.
Marketingul pe Social Media
Social media sunt platforme excelente care promovează creativ afacerea ta. Poți alege să organizezi concursuri pe social media și să iei în calcul cheltuielile asociate.
Publicitatea plătită pe bază de click (PPC)
Publicitatea PPC este o modalitate eficientă de a transforma vizitatorii în cumpărători.
Optimizarea pentru Motoarele de Căutare (SEO)
SEO ajută la optimizarea website-ului tău pentru motoarele de căutare precum Google. Cu cât site-ul tău ocupă o poziție mai înaltă în Paginile de Rezultate ale Motoarelor de Căutare (SERP) pentru o cerere de la utilizator, cu atât este mai bună optimizarea.
Marketing prin Email
Marketingul prin email se concentrează pe generarea de lead-uri valoroase.
Articol despre Statistici de Email Marketing pe care ar trebui sa le cunoasteti.
Exemple campanii de e-mail, AICI!
Pe scurt, costul marketingului pentru website poate varia de la 200 de euro pe lună la cateva mii de euro pe luna.
Pentru proprietarii de afaceri care doresc să îmbunătățească cifrele de vânzări și venituri, acești factori sunt cruciali.
Website-ul este cartea de vizită a companiei.
Crearea unui website valoros ar trebui, prin urmare, să fie o prioritate de top.
Dacă îți dorești cu adevărat să construiești un website captivant și să-ți crești afacerea, ai nevoie de un partener experimentat în dezvoltarea web.
Mirio Development reprezinta o echipă cu peste 15 ani de experienta in marketing digital si dezvoltare web.
In ultimii 15 ani am colaborat cu cateva sute de companii, de la firme mici si mijlocii pana la companii de top, ajutand prin intermediul solutiilor noastre sa creasca si sa aiba o dezvoltarea online sanatoasa.