Top 5 tendințe de marketing digital pentru 2024
Vă doriți mai mult trafic sau o promovare online eficientă? începeți să valorificați unele dintre aceste recomandări pentru a avea un avans important în fața concurenței.
Tendința 1: Companiile vor incepe sa creeze mai multe podcasturi în locul blogurilor.
Ideal ar fi să aveți ambele variante, dar podcasting-ul este o zonă importanta de dezvoltat. Există 1 miliard de bloguri si 8 miliarde de oameni în lume la acest moment.
Asta înseamnă 1 blog pentru fiecare 8 persoane. Pe de altă parte, există 4,2 milioane de podcasturi. Asta înseamnă 1 podcast pentru fiecare 1900 de oameni.
Atunci când creezi un podcast, există 2 modalități principale pentru a-l face popular:
Prin e-mail marketing: trimiteți e-mailuri de fiecare dată când lansați un episod. Veți obține mult mai mulți abonați. Dacă nu aveți momentan o listă de abonati fidelil, puteți oricând să rezervati campanii de email externalizatepentru a promova podcastul.
De exemplu, daca activati in industria de constructii , arhitectura si amenajari din Romania, campaniile de newslettere dedicate oferite de SpatiulConstruit.ro poate fi o solutie de ajutor.
Schimb de anunțuri: tranzacționați impresii cu alte podcast-uri. Deci, în podcast-ul dvs., rulați anunțuri pentru a promova podcast-ul celeilalte persoane sau companii. Și ei fac la fel pentru tine. Nu contează dacă au un podcast popular și tu nu. Tu faci schimb de impresii si dacă le atrageți doar 100 de vizionări ale anunțurilor, ei vor face la fel pentru tine.
Marketing prin continut: publicarea de articole prin care sa puneti in valoare podcastul dvs. pe alte canale web (website-uri), eventual si ideal alte canale web populare sau dedicate industriei in care activati.
De exemplu podcastul denumit “Oameni în spațiu” si care reprezinta locul unde se discuta despre oraș, arhitectură, orizonturi și implicare cu creatorii de spații, adică cu arhitecții, se promoveaza atat prin continut (articole dedicate fiecarui episod) cat si prin email marketing catre cei 20.000 de abonati fideli ai portalului.
Recomandat si ideal ar trebui să aveți atat un podcast cat și un blog!
Tendinta 2: Companiile vor incepe sa petreaza timp pe rețelele de socializare mai puțin populare.
Deși Facebook, YouTube și Instagram sunt cele mai populare rețele sociale, nu oferă cel mai bun randament al cheltuielilor de publicitate.
Iată rețelele de socializare care au oferit cel mai bun randament al cheltuielilor de publicitate în ultimele 30 de zile:
X – 6,8
Pinterest 5,2
Snap 4,9
TikTok4,1
YouTube 3,9
Instagram 3,3
Facebook 3,2
LinkedIn - 2,6
Iată o diagramă care arată randamentul cheltuielilor de publicitate pentru diferite rețele de socializare:
Ține minte că doar pentru că o rețea socială oferă un randament mai bun al cheltuielilor publicitare, nu înseamnă neapărat că poate genera volumul pe care il doriti.
Ideal, ar trebui să aveti publicitate pe toate canalele profitabile.
Tendinta 3: Strategiile și elementele avantajelor competitive pentru a-și apăra poziția pe piață nu vor mai functiona la fel de bine. Cu exceptia brandurilor bine pozitionate in perceptia consumatorilor.
Tehnologia a facilitat copierea concurenței. Singurul lucru care poate face diferența este brandul / marca.
Concentrati-va pe construirea unui brand!
Urmati regula 7. Atunci când oamenii interacționează cu marca dvs. de 7 ori, există o probabilitate mai mare să va promoveze și să devină fideli.
Modalitatea de a face ca cineva să vadă marca sau brandul de 7 ori este să fii pretutindeni; pe canalele dedicate industriei in care activezi sau acolo unde se afla audienta pe care o ai ca target. Folosește toate canalele !
Tendinta 4: Veti schimba modul în care scrieti conținut.
Există două aspecte în acest trend.
În primul rând, obișnuia era cazul de acum mai bine de 10 ani în care articolele de 2300 de cuvinte erau cele care ocupau primele poziții în Google. Apoi s-a ajuns la articole de 1447 de cuvinte.
Iata care este lungimea medie a articolelor în funcție de industrie:
Partea buna este ca cerintele motoarelor de cautare si ale mediului online solicita revenirea la articole din ce in ce mai obiective si mai consistente astfel incat utilizatorul sa inteleaga solutia pe care o oferiti ( ce vindeti ).
Utilizatorul mediu petrece 95 de minute pe zi consumând conținut scurt.
Al doilea aspect este că conținutul scris de oameni va avea performanțe mai bune decât conținutul scris de AI.
În 94.12% dintre cazuri, conținutul scris de oameni a depășit conținutul generat de AI.
Ceea ce este interesant este că tot mai mulți marketeri se bazează pe AI pentru a-și crea conținutul.
Asta ar trebui să facă mai ușor pentru conținutul tău să iasă în evidență.
Ideal este sa aveti oameni care sa creeze continut de calitate. Dacă decideti să folositi AI, asigurati-va că aveti specialisti care actualizeaza conținutul scris de AI.
Statistica de 94.12% este semnificativă, mai ales pentru că marketerii devin tot mai lenți și se bazează pe AI să facă totul pentru ei.
Nu este neaparat ceva rău, doar că AI-ul nu este încă la nivelul la care ar trebui să fie pentru ca acest lucru să funcționeze la parametrii doriti și nu cred că se va întâmpla în următorii câțiva ani.
Trendul 5: Marketingul nu se va mai concentra pe o singură regiune.
Companiile mari fac deja acest lucru.
Companiile de dimensiuni medii și startup-urile vor începe si ele să facă acest lucru.
În loc să va concentrati doar pe un singur judet, cateva judete sau o singura tara, ideal este sa va extindeti la nivel de mai multe judete sau la nivel national pentru a creste vanzarile.
Iată cum arata un raport al vizitatorilor pe orase:
Daca v-a placut acest articol, regasiti alte articole interesante aici: https://www.miriodev.ro/blog-mirio-development-marketing