Backlink-uri bune versus backlink-uri proaste. Importanța lor pentru succesul unui site
Backlink-urile sunt acele legături URL directe (link-uri de referință), publicate pe alte pagini web, care indică înapoi către website-ul dumneavoastră. Cu toate acestea, nu toate backlink-urile sunt egale. Unele pot genera trafic major și vă pot îmbunătăți SEO-ul, altele pot influența negativ website-ul dumneavoastră.
În acest material, discutăm despre:
1. Cât de importante sunt linkurile de referință (backlink-uri).
2. Cum aflăm ce este un backlink bun și dacă backlink-urile pe care le avem sunt bune.
3. Ce tipuri de backlink-uri negative există și cum le urmărim.
4. Care sunt backlink-urile bune care influențează pozitiv reputația online.
5. Cum obținem linkuri de referință bune.
6. Cum influențează backlink-urile relația unui website cu motoarele de căutare.
Din fericire, există modalități de a găsi acele backlink-uri proaste și de a le elimina, astfel încât optimizarea generală să se îmbunătățească și utilizatorii să vă poată găsi website-ul. Tot din fericire, există modalități de a identifica doar backlink-urile de calitate.
De ce contează? În lupta epică dintre backlink-urile pozitive și cele negative, sursa contează. La aceasta se rezumă cu adevărat problema atunci când se determină dacă un link este bun sau rău.
Să facem câțiva pași înapoi și să discutăm despre ce anume caută și apreciază motoarele de căutare în primul rând. Iar acest lucru este ceea ce, generic, numim experiența utilizatorului (user experience, UI).
Cu toții dorim să oferim clienților noștri cea mai bună experiență cu produsele sau serviciile noastre. Motoarele de căutare, precum Google, Bing sau Yandex, nu diferă. Își doresc, de asemenea, clienți care revin din nou și din nou, atrași și fidelizați printr-o experiență grozavă.
Ce înseamnă o experiență excelentă în cazul utilizării unui motor de căutare? Înseamnă ca acesta să vă ofere rezultate relevante și site-uri de încredere care răspund foarte bine la întrebările dumneavoastră. Motoarele de căutare acordă prioritate website-urilor cu reputație online pozitivă. Pentru ca backlink-urile să fie eficiente, este important ca paginile care trimit către dumneavoastră să aibă și o reputație bună.
De unde știm ce este un backlink bun?
Cele mai bune link-uri se produc organic. În mod concret, sunt acele link-uri pe care nu le plătiți, nu le achiziționați. Acestea adaugă valoare paginii în care sunt publicate, completând conținutul acesteia și oferind o înțelegere mai bună asupra unui subiect, a unei soluții, a unui produs, a unei rezolvări tehnice. Site-urile care furnizează conținut util utilizatorilor sunt, în general, o sursă de backlinkuri bune.
Backlink-urile defecte sunt identificate de motoarele de căutare și reduc rata de incidență a site-ului dumneavoastră în rezultatele de căutare. Acestea sunt linkuri artificiale, forțate sau irelevante, uneori învechite, fie generate de site-uri de spam, fie provenind de pe pagini care nu au nici o legătură cu activitatea dumneavoastră.
5 tipuri de backlink-uri negative de urmărit
Când vă concepeți strategia SEO, nu uitați faptul că există mai multe tipuri de backlink-uri nepotrivite, pe care nu vi le doriți! SEO are nevoie de timp, din păcate nu se întâmplă peste noapte. Iată care sunt cele mai semnificative 5 tipuri de backlink-uri de evitat:
1. Link-uri de la site-uri spam
Spamul nu este întotdeauna ușor de definit, dar majoritatea dintre noi știm ce este: site-uri cu reclame nesolicitate și conținut complet irelevant. Iar astfel de pagini, pe care nu aveți nici un motiv să doriți să le asociați cu marca sau compania pe care le reprezentați, pot conține link-uri către site-ul dumneavoastră. Dar, din păcate, de multe ori nu este doar un singur backlink de la un conținut aleatoriu, ci multe legături irelevante și extrem de ciudate, din locuri care ar putea să păteze reputația firmei sau a brandului dumneavoastră.
În mediul online, exista deja câteva domenii considerate de tip PPP:
- pornografie
- produse farmaceutice
- poker sau jocuri de noroc.
Cu toții ar trebui să eliminăm aceste tipuri de conținut din website-ul propriu.
Dacă site-ul dumneavoastră primește backlink-uri de la aceste tipuri pagini, motoarele de căutare vă pot penaliza, mai ales dacă aceste link-uri spam sunt numeroase. Așadar, dacă până acum nu ați investigat niciodată backlink-urile care duc la site-ul dumneavoastră, acum este momentul. Există câteva zeci de soluții online care vă ajută să obțineți lista de backlink-uri către site-ul dumneavoastră. Faceți această verificare și veți observa foarte ușor care sunt legăturile de tip spam.
Ce puteți face după ce identificați backlink-urile de tip spam?
Google vă recomandă să faceți mai întâi diligența de a contacta website-urile de unde provin backlink-urile și de a le cere să le elimine. După ce ați făcut acest lucru, puteți utiliza instrumentul Google Search Console Disavow pentru a solicita înlăturarea acestor linkuri. Atunci când vă evaluează din punct de vedere SEO, algoritmul Google tinde să ignore backlink-urile proaste dacă acestea sunt puține, accidentale. Totuși, un număr mare de backlink-uri spam poate face ca Google să vă suspecteze de practici incorecte, nepermise, și să vă penalizeze. De aceea, este important să le eliminați.
2. Backlink-uri de pe site-urile tip ferme de linkuri (link-mill)
Paginile de link-uri plătite (cunoscute și sub denumirea de ferme de link-uri) sunt populare de ani de zile. Este lesne de înțeles de ce: acestea oferă ușor și rapid un număr mare de backlink-uri pe care mulți proprietari de site-uri le consideră necesare pentru îmbunătățirea SEO. Dar nu întotdeauna mai mult e și mai bun, mai ales dacă backlink-uri provin din surse dubioase, cum ar fi fermele de linkuri, fermele de like-uri sau așa-numitele directoare web.
Inițial, paginile de link-uri și directoarele web chiar reprezentau o soluție de a avea legăruri de referință. Oamenii însă au abuzat, directoarele web au devenit astfel irelevante, iar practica – ilicită. Prin urmare, motoarele de căutare și-au adaptat algoritmii, făcându-i mai greu de manipulat. A achiziționa un volum mare de backlink-uri nu mai înseamnă că ți-ai procurat și o mare relevanță în motoarele de căutare.
Google se referă la acestea drept “scheme” sau “ferme” de linkuri și include aici diverse metode de a obține linkuri în schimbul banilor sau a altor resurse. Pe internet circulă diverse oferte care promit tone de backlink-uri cât ai bate din palme. Feriți-vă de astfel de oportunități: sunt practici nepermise, pe care motoarele de căutare le sancționează. Link-urile artificiale nu reprezintă soluția miraculoasă de a vă îmbunătăți rapid SEO-ul, dimpotrivă, vă fac rău!
Care este alternativa? Google recomandă crearea de conținut de marketing de bună calitate. Linkurile nu se referă la cantitate, ci la calitate! Creați conținut consistent în timp și păstrați-l într-o formă excelentă. Oamenii și consumatorii reali îl vor citi, îl vor aprecia și vor începe să-l folosească ca referință și să-l citeze în propriul lor conținut. Și astfel apar backlink-urile naturale, organice, de calitate, acelea pe care vi le doriți.
3. Link-uri de tip “comunicate de presă”
Din păcate pentru unii, comunicatele de presă pot fi o sursă de backlink-uri proaste. Google a anunțat de mult că nu îi plac materialele distribuite masiv și care conțin backlink-uri ce nu servesc conținutul și nu aduc valoare adaugată pentru cititori.
Dar asta nu înseamnă că fiecare astfel de comunicat difuzat va atrage penalizarea site-ului dumneavoastră. Puteți crea în continuare materiale de presă de calitate și le puteți distribui către publicațiile relevante pentru dumneavoastră, dar evitați să împănați textele cu zeci de link-uri și cuvinte-cheie care trimit înapoi la site-ul dumneavoastră. Și selectați cu grijă locurile în care difuzați aceste materiale: nu faceți distribuții masive, ci păstrați-vă în zona relevanței.
Problema apare cu adevărat atunci când brandurile fac acest lucru în mod repetat, încercând să creeze backlink-uri pentru a-și crește SEO-ul. Greșit, căci Google va interpreta asta ca o încercare de manipulare!
SEO necesită timp! SEO necesită timp! SEO necesită timp!
Încercarea de a face SEO cu soluții aparent simple, cum ar fi transmiterea de comunicate de presă încărcate de linkuri, nu va funcționa. Motoarele de căutare au devenit prea inteligente și vor ignora sau vor penaliza aceste practici.
4. Link-uri de la site-uri care nu au legătură cu industria dumneavoastră
Uneori backlink-urile nu sunt relevante pentru afacerea dumneavoastră și nu prezintă nici un interes pentru utilizatori și potențialii clienti.
De exemplu, dacă aveți un magazin online pentru animalele de companie, ar fi utile link-uri de la site-uri care vorbesc despre creșterea, îngrijirea, sănătatea, educarea animalelor de companie (și exemplele pot continua), nicidecum de la site-uri despre programarea PHP, care sunt nerelevante pentru publicul dumneavoastră.
Relevanța este cuvântul cheie. Nu orice link este folositor și nici nu vă ajută să aveți referințe de la orice pagină web, complet fără legătură cu domeniul dumneavoastră. Și nu ne referim aici doar la cei 3 P de mai sus.
Link-urile de la website-uri din domenii și industrii care nu au legătură cu ale dumneavoastră induc confuzie. Iar dacă sunt multe ar putea sugera că diverse cuvinte-cheie, care nu au semnificație pentru dumneavoastră, dar definesc contextul gazdă, sunt relevante și pentru dumneavoastră. Motoarele de căutare știu asta și caută să evite aceste confuzii, pentru a răspunde corect la interogările utilizatorilor: când cauți mâncare pentru câini trebuie să găsești mâncare pentru câini, nu astrologie. De aceea, astfel de practici sunt din ce în ce mai des penalizate de către algoritmii motoarelor de căutare, în încercarea acestora de a oferi rezultate corecte și relevante utilizatorilor lor.
Înțelegem, așadar, de ce este atât de important contextul în care apar backlink-urile către dumneavoastră. Pe SpatiulConstruit.ro, de exemplu, creăm și publicăm zilnic, în cadrul secțiunii NOUTĂȚI, exclusiv conținut despre construcții, arhitectură și amenajări.
Dacă am începe să scriem despre cele mai fancy hăinuțe pentru căței, probabil că asta ar deruta și motoarele de căutare, care ar considera că ar trebui să răspundem și la astfel de căutări și ar începe să ne diminueze relevanța pentru cuvintele-cheie importante pentru noi și pentru industria în care activăm.
Rezumând, putem spune așa: pentru un bun SEO, începeți prin a crea conținut calitativ, care să vă pună în valoare produsele și serviciile. Apoi, publicați acest conținut pe website-uri, platforme, portaluri și alte publicații online dedicate exclusiv industriei în care activați. În acest fel, vă asigurați o bună reputație online și în relație cu motoarele de căutare.
5. Forumuri de discuții și linkuri în comentarii pe bloguri
În primele zile ale internetului, forumurile de discuții erau la modă. Chiar și în epoca noastră mai modernă, site-uri precum reddit.com demonstrează că forumurile de discuții sunt un loc popular pentru a dezbate cu alții diverse subiecte de interes.
Este o modalitate excelentă de a obține informații despre și din domeniul în care activați. Prin urmare, este bine să postați și să distribuiți informații pe forumurile care vă încântă. Să purtați conversații reale cu alți consumatori interesați de aceleași subiecte. Acestea nu sunt activități susceptibile de a genera vreo alertă motoarelor de căutare.
Cu toate acestea, așa cum am atenționat și mai sus, este bine să evitați să aruncați link-uri în mod aleatoriu, despre orice și pe orice forum, blog sau website.
Urmăriți întotdeauna relevanța contextului: postați, publicați, comentați și distribuiți informații pe forum-uri dedicate ariei dumneavoastră de interes, pentru a obține referințe semnificative.
De exemplu, la SpatiulConstruit.ro oferim și o secțiune de FORUM, dedicată celor care doresc să-și împărtășească experiențele sau să ofere diferite rezolvări tehnice în domeniul în care activăm: construcții, arhitectură, amenajări.
Motoarele de căutare fac distincție între link-urile naturale, utile în cadrul discuțiilor, și cele introduse artificial, forțat, în comentariile de pe forumuri. Algoritmii de căutare devin din ce în ce mai pricepuți în a evita spam-ul de orice tip și practicile incorecte și, datorită procesării AI, observă când o conversație nu este reală, ci doar pretext pentru unul sau mai multe link-uri artificiale.
Concluzie
Link building-ul este în continuare un factor crucial în construirea strategiei dumneavoastră de marketing online. Cu siguranță vă doriți să aveți o rețea de legături online reale și naturale cu website-uri și pagini relevante, cu bună notorietate, prin care să comunicați motoarelor de căutare despre produsele, serviciile și compania dumneavoastră. În acest fel, dovediți că sunteți relevant pentru piața și industria dumneavoastră, atât online, cât și offline.
Alte materiale interesante, create pentru a veni în sprijinul partenerilor noștri, regăsiți aici:
https://www.spatiulconstruit.ro/lista-articol?f_autor=4884
În cazul în care doriți să discutăm despre dezvoltarea unei colaborări, ne regăsiți aici:
https://www.spatiulconstruit.ro/contact
Vă mulțumim că ne urmăriți și ne apreciați!