Cum să cresti numarul cererilor de ofertă și lead-urilor cu ajutorul conținutului
Aflați din acest material cum să vă optimizați prezența și acțiunile de marketing online astfel încât mai mulți oameni să citească, să vizioneze, să asculte sau să interacționeze cu conținutul dumneavoastră.
1. Materialele publicate trebuie să aibă un titlu interesant, atractiv sau orientat spre beneficii!
Titlurile plictisitoare constituie una dintre cele mai mari greșeli în marketingul de conținut online. O modalitate foarte eficientă de a îmbunătăți un titlu este aceea de a include în el un beneficiu exprimat cât mai clar.
De exemplu, articolul Sfaturi și recomandări pentru a performa online oferă ca beneficiu performanța prezenței pe Internet.
O altă variantă este aceea de a utiliza cuantificări sau exprimări cantitative, pentru a indica cititorilor ce le oferă respectivul material. De exemplu – articolul 6 recomandări pentru o casă pasivă.
Titlurile care conțin beneficii atrag semnificativ mai multe clicuri, căci, înțelegând exact ce obțin citind materialul pe care li-l propuneți, clienții sau potențialii clienți sunt mai motivați să-l deschidă.
2. Încercați să utilizați un titlu bazat pe probleme, nu pe soluții!
Știu... tocmai v-am sfătuit, câteva rânduri mai sus, să includeți un beneficiu în titlu… Ce beneficiu e în enunțarea unei probleme? Niciunul, evident, cu toate acestea a formula un titlu identificând o problemă este o modalitate foarte eficientă de a spori atractivitatea unui material publicat online. Așa funcționează creierul nostru: fiecare dintre noi are nevoi, întrebări, dileme și căutări specifice și ne aflăm permanent în căutarea de soluții pentru diferitele probleme din viața de zi cu zi. E o psihologie inversă de bază: o problemă exprimată conține în sine și promisiunea unei rezolvări (sau măcar premisele unei înțelegeri aprofundate), pe când enunțarea unei soluții nu duce la perceperea problemei cu aceeași acuitate. Iar ceea ce ne doare e problema, astfel că întotdeauna ne identificăm mai ușor cu o problemă și înțelegem mai bine beneficiul atunci când vine să ne scoată din impas.
De exemplu, iată un titlu concentrat pe probleme, accesat de peste 70.000 de ori: Tratamente de eliminare a apei din pereții afectați de umezeală
3. Limitați-vă la un public țintă clar definit!
De cele mai multe ori, chiar dacă discutăm despre un singur produs sau serviciu, acesta are mai multe categorii de potențiali clienți, segmentate în funcție de specificul industriei. E o greșeală destul de comună aceea de a face materiale pentru toată lumea, în speranța că astfel le crește adresabilitatea. De exemplu, pentru mulți dintre furnizorii cu care lucrăm pe SpatiulConstruit.ro este greu să izoleze un singur segment de public pentru un anumit articol. Uneori, tind chiar să creadă că segmentarea le limitează audiența. Și poate că așa și e, însă un lucru este cert: textul scris pentru un public clar definit funcționează cel mai bine. Altfel, riscați să scrieți pentru toți, dar să nu atrageți (să nu convingeți) pe nimeni.
De exemplu, dacă vindeți produse utilizate atât în proiecte industriale, cât și în proiecte rezidențiale, ideal este să creați conținut diferit pentru fiecare categorie de public. Proiectele industriale au cu totul alte provocări și cerințe decât cele rezidențiale.
Să luăm cazul concret al unei companii care oferă ascensoare. Ce categorii de potențiali clienți are aceasta? Păi, pe segmentul clădirilor noi, în primul rând arhitecții, cei care semnează proiecte și formulează specificații pentru ele, apoi dezvoltatorii și antreprenorii, care nu de puține ori au putere de decizie în contractarea furnizorilor, și nu în ultimul rând autoritățile administrației centrale sau locale, care gestionează achizițiile publice în diverse proiecte. Pe segmentul clădirilor existente, putem avea de-a face iar cu arhitecții (în cazul renovărilor, al refuncționalizărilor, al restaurărilor) sau cu administratorii de bloc. Iată, deci, pentru un produs simplu – ascensorul – avem, doar la o privire rapidă, 4 categorii distincte de clienți. Oare arhitectul și administratorul de bloc vorbesc aceeași limbă? Dezvoltatorul și funcționarul public au aceleași interese și pot fi convinși cu aceleași argumente? Bineînțeles că nu ! Dacă un material nu oferă fiecăruia exact informațiile și argumentele de care are nevoie, atunci e pur și simplu neconvingător pentru toți. Vorba aceea: cine aleargă după mai mulți iepuri nu prinde niciunul.
4. Menționați profesia în titlu
Menționarea în clar a profesiei vizate chiar în titlu crește calitatea audienței și atrage atenția celor vizați. Specificați în mod explicit cui îi este adresat materialul și în felul acesta selectați publicul.
Iată, de pildă, titlul unui articol dedicat arhitecților: #NOVEMBarh, primul hackathon al arhitecților!
Este clar că, datorită acestui titlu, cititorii știu exact cui îi este adresat articolul, iar arhitecții se vor simți cu atât mai mult obligați să-l citească, deoarece titlul le anunță informații exclusive pentru ei.
5. Încheiați cu un îndemn la acțiune explicit!
Suntem în 2022 și toată lumea știe că ar trebui să pună un call to action la sfârșitul unui articol de marketing. Ne-au repetat-o de atâtea ori manualele de marketing încât aproape că s-a atins efectul invers: mulți dintre noi consideră că binecunoscutul CTA este inutil, desuet sau cel puțin neelegant. Și astfel, o mulțime de marketeri evită să-l folosească, anulându-și posibilitatea de a îndruma cititorul către finalizarea dorită. Ați scris un material, ați oferit în el toate informațiile și recomandările utile, aproape ați convins clientul și apoi? Îl lăsați să plece pur și simplu? Așadar, gândiți-vă ce ar trebui să facă acel client după ce consumă conținutul pe care i l-ați oferit și recomandați-i explicit care este pasul următor. Poate doriți să vă contacteze pentru a cere mai multe informații, să viziteze o anumită pagină web, să comande o mostră, să vină să vă întâlnească la o expoziție, să participe la un webinar sau să solicite o consultanță ori o ofertă – orice ar fi, asigurați-vă că i-o spuneți cât mai clar.
Iată un șablon ușor de personalizat pentru a formula un îndemn în incheierea unui articol:
Pentru a afla mai multe despre cum puteți [OBȚINE BENEFICIUL X sau REZOLVA PROBLEMA Y] utilizând [SPECIFICAȚI PRODUSUL], accesați [PUNEȚI LINKUL].
6. Promovați și reutilizați conținutul într-un mod cât mai activ
Foarte multe companii creează una / două / câteva piese de conținut valoros, îl publică într-un loc și-l distribuie o dată / de două ori pe rețelele de socializare și apoi se opresc.
Nu e corect! Fiecare material important pe care îl creați trebuie să beneficieze de o promovare intensă pentru a ajunge la cât mai mulți potențiali clienți. De fapt, cu cât e mai important materialul, conținând informații valoroase și soluții perene, cu atât promovarea trebuie să fie mai amplă și mai susținută în timp. Pe lângă autopromovarea oferită de owned-media și propriile rețele de socializare, folosiți-vă de publicațiile care vă pot ajuta să atingeți audiența vizată și, mai ales, angajați întotdeauna vizibilitatea oferită de canalele și platformele de comunicare majore dedicate industriei, precum portalul SpatiulConstruitl.ro
Tot o modalitate de promovare este și reutilizarea și redistribuirea unui conținut în diverse forme, alta decât cea inițială: advertoriale, webminarii, newslettere, work-shopuri, bannere online, postări pe blog etc. De pildă, puteți împărți materialul în mai multe părți și să-l publicați în episoade, pentru a delimita mai bine tematica și a menține interesul asupra acesteia un timp mai îndelungat. Iată și un exemplu elocvent:
- https://www.spatiulconstruit.ro/articol/totul-despre-ferestre-o-alegere-esentiala-pentru-confort-partea-i-a/16074
În concluzie
Urmați sfatul lui Joe Pulizzi și asigurați-vă că materialele pe care le publicați online au toate elementele necesare pentru a performa așa cum trebuie. Conținutul web nu este o minune care triplează vânzările dintr-o singură lovitură, ci un demers serios și responsabil de comunicare, pentru care aveți nevoie de aportul consistent de informații și suportul oferit de canale specializate de comunicare, precum portalul SpatiulConstruit.ro.
Joe Pulizzi este fondatorul mai multor startup-uri, printre care The Tilt – site-ul de educație pentru creatori de conținut sau evenimentul Creator Economy Expo (CEX), și este autorul a 7 bestseller-uri, inclusiv Content Inc. și Epic Content Marketing, numită „Cartea de afaceri obligatorie” de către revista Fortune. Joe este renumit pentru munca sa în marketingul de conținut: a folosit acest termen pentru prima dată în 2001, iar apoi a lansat Content Marketing Institute și evenimentul Content Marketing World. În 2014, I s-a decernat „Lifetime Achievement Award” de către Content Council.
............................. // .............................
Pentru alte articole, studii și recomandări despre cum vă puteți îmbunătăți performanța promovării pe Internet: click aici!
Vă așteptăm oricând cu plăcere pentru o discuție despre prezența dumneavoastră online.